Avatar billede kenneth_d Novice
06. marts 2006 - 14:06 Der er 6 kommentarer

Hvordan kommer jeg af med denne virus? Pls check logfilen

Hej med jer

Der står YOUR COMPUTER IS INFECTED hver gang jeg tænder pc. Vil nogen kigge på loggen?

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:05:03, on 06-03-2006
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
D:\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\nvctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\mssearchnet.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Nicolai Garde\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HomepageBHO - {4da4616d-7e6e-4fd9-a2d5-b6c535733e22} - C:\WINDOWS\System32\hp2555.tmp
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] D:\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Camera 301P
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O16 - DPF: {2ED9BC2B-4DF1-472E-9B5E-55477D2C97F5} (Microsoft Data Collection Control) - https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/odc.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. marts 2006 - 14:18 #1
-- Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

-- Hent Ad-aware
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware
Installer programmet, start det og opdater online, du skal IKKE scanne endnu.
Indstil Ad-Aware efter denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
Luk Ad-Aware igen.

-- Hent Ewido:
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

-- Download CleanUp! http://www.greyknight17.com/spy/CleanUp.exe og installer det. Vent med at køre det.

-- Download og gem denne scanner på skrivebordet. http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

-- Genstart i fejlsikret (tast F8 ved opstart)

-- Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på "Fix checked":
O2 - BHO: HomepageBHO - {4da4616d-7e6e-4fd9-a2d5-b6c535733e22} - C:\WINDOWS\System32\hp2555.tmp

-- Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

-- Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

-- Kør CleanUp: Den sletter alt hvad der er i dine Temp-mapper. Når det er færdig, sig ja til at logge af.

-- Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

-- Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files. Klik på scan clean. Når scanneren er færdig med at scanne, så kopier indholdet af vinduet "Virus Log Information" herind (marker det, og tast ctrl-c)

-- Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find c:\smitfiles.txt. Kopier også denne log ind.
Avatar billede pos51 Nybegynder
07. marts 2006 - 17:06 #2
hvis du kan download ?? så gå ind på download.com og donnloade avg det er gratis og det er godt til at fjerne virus med og hvis du er villig til at betale for et virus program så downloade spyware doctor det er super
07. marts 2006 - 21:07 #3
<pos51>: Lad <ejvindh> køre showet; han (?) kender præcist proceduren...
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. marts 2006 - 11:46 #4
Kom du videre med dit problem?
17. marts 2006 - 12:58 #5
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. marts 2006 - 11:42 #6
Husk at lukke tråden.