Avatar billede hjertet Nybegynder
21. marts 2006 - 12:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Makro til flytning af tekst - fra en celle til enden af en anden

Hvordan ser VBA ud til flytning af tekst - fra en celle til enden af en anden?
Det er vigtigt at teksten bliver tilføjet i enden af den nye celle - gerne med et indsat tvungen linjeskift før den tilføjede tekst.
Avatar billede kabbak Professor
21. marts 2006 - 14:38 #1
Range("A1") = Range("A1") & vbLf & Range("b1")

Tilføjer I A1, det der står i B1, samtidig med linjeskift
Avatar billede hjertet Nybegynder
22. marts 2006 - 05:28 #2
Jeg formulerede vist ikke spørgsmålet tydeligt nok.
Hvordan ser det ud, hvis der skal arbejdes med relative referencer?
Avatar billede hjertet Nybegynder
22. marts 2006 - 14:55 #3
Har selv surfet hos Microsofts Nyhedsgrupper - og sakset mig frem til nedenstående brugbare løsning.
Der kan sikkert skæres yderligere fra - og finpudeses mere. Men det virker sådan her.

Jeg er ny i dette forum. Kan man selv svare på sine egne spørgsmål?
Og bliver spørgsmålet så lukket?

Sub Flyt_Indhold_1_celle_op()
'
' OBS! STÅ I DEN CELLE INDHOLDET SKAL FLYTTES OP I !!! ******

' viderebearbejdning af Tester1() - af Norman Jones
' hentet fra Microsofts Nyhedsgrupper - Excel Programmering

'    Dim WB As Workbook
'    Dim SH As Worksheet
'    Dim Rng As Range
    Dim rCell As Range
'    Dim LRow As Long
    Dim CalcMode As Long

'    Set WB = ActiveWorkbook            '<<==== CHANGE
'    Set SH = WB.Sheets("Sheet2")        '<<==== CHANGE

'    LRow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row

'    Set Rng = Range("A2:A" & LRow) 'Der udføres først noget i 2. række (A2)

    On Error GoTo XIT

    With Application
        CalcMode = .Calculation
        .Calculation = xlCalculationManual
        .ScreenUpdating = False
    End With

' ******
' ****** OBS!!! Ikke testet for valg af flere celler. DERFOR vælg kun EEN celle af gangen!!! ******
' ******

    For Each rCell In Selection
        With rCell
            .Value = .Value & vbLf & .Offset(1, 0).Value
' Tekst fra rækken nedenunder kopieres op i aktuel celle - med indsat linjeskift
            .Offset(1, 0).Resize(1, 1).ClearContents
'Her sletter vi indholdet en celle nedenfor aktuel

        End With
    Next rCell

XIT:
    With Application
        .Calculation = CalcMode
        .ScreenUpdating = True
    End With

End Sub
Avatar billede gladhund Nybegynder
25. marts 2006 - 19:11 #4
Hep!

Du kan godt svare på dine egne spgm., du skal bare vælge "Svar" i stedet for "Kommentar" nederst til venstre når du skriver, så klikke "Send" og så bagefter markere dit brugernavn og vælge "Accepter svar".