Avatar billede jcr Nybegynder
29. marts 2006 - 11:28 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

webhoteller og firmatilbud

Hej. Jeg er d.d. blevet ringet op af firmaet: danaweb http://www.danaweb.dk/content.asp?ID=458&page=text
som tilbyder at udarbejde en gratis hjemmeside til mit firma.

Der er blevet lovet guld og grønne skove og jeg spurgte naturligvis direkte ind til dem, hvorfor de tilbyder dette.
De har et ønske om at komme ind på det jydske marked og jeg gav udtryk for at jeg gerne ville have et møde med dem, men at jeg ikke indgik et samarbejde uden skriftlige aftaler og at denne aftale ville blive set igennem af min advokat.
De tilbyder et webhotel til 299 kr pr. måned med fuld sikkerhed på virus og firewall siden.

Jeg kender selv en programmør som egentlig ville lave en hjemmeside til mit firma, men jeg synes da tilbuddet lyder interessant.
Jeg er normal meget skeptisk over for disse type firmaer og det er selvfølgelig også derfor jeg lige lægger min situation ind på nettet her for evt. at høre andres erfaringer.

Jeg har absolut intet kendskab til webhoteller og andre emner som man bør i det øjeblik man har en hjemmeside, men håber at kunne få vigtige tips af jer brugere så vi ikke falder i med posen over hovedet.

point til jer som giver mig de bedste oplysninger,

Foreløbig tak.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
29. marts 2006 - 11:31 #1
Er det ikke bare det her de prøver at sælge til dig ?
http://www.danaweb.dk/content.asp?ID=476&page=text&pID=459 , endnu en halvskidt cms-system
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2006 - 11:37 #2
som mundi også skriver er det formentlig et færdigt CMS system de vil sælge hvorfor de ikke skal bruge så meget tid på programmering - endelig, hvis nu de programmerer specifikt til dig, får du alligevel lov til at betale for det gennem en forholdsvis høj pris på webhotellet og du får næppe lov til at flytte indholdet til at andet webhotel på noget tidspunkt hvis du skulle ønske det.
Avatar billede donkazz Nybegynder
29. marts 2006 - 12:02 #3
Som programmør hos DanaWeb kan jeg uden tvivl besvare dine spørgsmål, og forhåbelingt gøre noget ved den skepsis du har. :)

Det er korrekt at vi er ved at komme ind på det jyske marked, og skal selv til Aalborg i morgen for at installere servere og trække kabler i hele kontoret, så vores afdeling kan stå klar til på mandag. Udover det, startede vores Århus afdeling i mandags.
Som keysersoze rigtigt nok siger, er prisen på webhotellet forholdsvis høj, hvis man gik ud fra at det kun var selve serverpladsen man fik for prisen. Udover selve hosting af hjemmesiden (og så den opsætning og tilpasning som du har fået med i tilbudet), er der i prisen inkluderet frie opdateringer og fri kundeservice. Dvs. du kan ringe ind hvis du vil have rettet noget, er utilfreds med designet/opsætningen, oprettet mails, problemer med mails, osv. osv. Altså en service som man sjældent ser mange andre steder. Vi bestræber os selvfølgelig på at klare alle vores opgaver så tilfredsstillende som muligt, da vi, som så mange andre firmaer, lever af tilfredse kunder. :)
Avatar billede donkazz Nybegynder
29. marts 2006 - 12:07 #4
Ang. selve CMS-systemet, så er det du ser på vores egen hjemmeside et forældet system, og hjemmesiden er også pt. ved at blive lavet om. (af undertegnede, men vores egen hjemmeside har ikke højeste prioritet i forhold til kunder og andre systemer der skal udvikles)

Du kan se en test af vores nye CMS på:
http://danacms.dana2.dk/

Login på
http://danacms.dana2.dk/opdater/

med koden "x".

Uden at komme ud i en diskussion om selve systemet, vil jeg gerne understrege at det kan mere end hvad de fleste får brug for. Selvfølgelig afhængigt af hvad ens formål med hjemmesiden er. :)

Håber jeg har besvaret dine spørgsmål nogenlunde. Hvis ikke, er du velkommen til at spørge videre i denne tråd, sende mig en mail på kap@danaweb.dk eller ringe på 44521600 og spørge efter Kasper Petersen.
Avatar billede mini-me Nybegynder
29. marts 2006 - 12:07 #5
OFFTopic:
Er jeres CMS det on2day, som der er en demo af på jeres site??
Avatar billede mini-me Nybegynder
29. marts 2006 - 12:19 #6
Det vil da kun tage et øjeblik at ligge den server hvor danacms testen kører på...?! Ikke for at opfordre til noget, men har lige chekket op på sikkerheden.
Avatar billede jcr Nybegynder
29. marts 2006 - 12:39 #7
Foreløbig tak for svaret. Jeg holder øje med udviklingen også på 3 andre forums hvor spørgsmålet er lagt ind.
Avatar billede donkazz Nybegynder
29. marts 2006 - 12:41 #8
mini-me:

Jeg har ikke noget med selve sikkerheden at gøre, men kan du evt. ikke kontakte mig og lade mig vide hvad det lige præcis er der er galt med sikkerheden. Det har aldrig gjort skade at blive klogere, og så kunne jeg fortælle det videre til vores it-ansvarlige. :)
Avatar billede jcr Nybegynder
29. marts 2006 - 12:42 #9
Jeg faldt lige over denne her: http://www.dandomain.dk/
Avatar billede jcr Nybegynder
29. marts 2006 - 16:06 #10
Jeg har overladt spørgsmålet til min datter (jeanette) p.g.a. tidnød. Hun har sikkert også lidt mere check på det med EDB end jeg selv har. Her lidt info fra andre forums.
http://www.kandu.dk/spg85461.aspx
http://www.edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=75773
http://www.janum.net/itsvar/index.php?mainID=300#
Avatar billede -mundi- Nybegynder
29. marts 2006 - 16:10 #11
Der er jo også andre billige cms systemer. F.eks www.minisite.dk eller www.123hjemmeside.dk , begge har vist 1 måneds prøvetid og koster omkring 25 kroner per måned
Avatar billede donkazz Nybegynder
30. marts 2006 - 00:01 #12
Jeg kan se at det morer andre folk at jeg skal hjælpe til med at trække kabler, men det er altid nemt at være skeptisk fremfor at forholde sig til virkeligheden. :)
Faktum er at man ikke kun får et webhotel for de 299,-, men en service der ikke kan sammenlignes med nogen andre webbureauer og en gratis produceret hjemmeside. Jeg er ikke salgskonsulent, så jeg holder mig til at programmere og hjælpe til hvor jeg bliver bedt om det, bla. at trække kabler hvis det er nødvendigt eller tømme min skraldespand hvis vores rengøringsmand er syg. En af forskellene mellem os og mange andre virksomheder er muligvis at man aldrig bliver for fin til at tømme sin egen skraldespand hos os. :)
Avatar billede max_muldjord Nybegynder
30. marts 2006 - 09:02 #13
Kunne være du skulle bruge lidt tid på at læse om SQL-injection istedet :-)
Avatar billede jcr Nybegynder
13. april 2006 - 15:38 #14
I får tak for jeres indlæg.
Mundi> Minisite løb med sejren her det første år og domænenavnet blev: www.lillelyst.dk, derefter må vi se markedet an igen.
Du er velkommen til at lægge et svar og god påske.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. april 2006 - 20:14 #15
Godt at du fandt et system du kunne bruge. God påske
Avatar billede donkazz Nybegynder
16. april 2006 - 11:33 #16
Max Muldjord -> Der er mange ting jeg kunne burde bruge min tid på i stedet for alt muligt andet. Har du ikke noget du burde lave i stedet for at komme med ligegyldige kommentarer? :-)
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2006 - 12:56 #17
lukketid?
Avatar billede nsmnsm Nybegynder
08. juni 2006 - 12:37 #18
måske du lige skulle kigge på denne tråd på www.amino.dk omkring danaweb og deres noget ufine metoder.
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=5196&num=20&pageNo=1
Avatar billede donkazz Nybegynder
09. juni 2006 - 09:13 #19
Hvis du læser tråden på amino vil du også se at det var et meget uheldigt enkeltstående tilfælde.

Man kan selvfølgelig også lade være med at læse slutningen af tråden, hvis man har det godt med at have et negativt syn på tingene. :)
Avatar billede nsmnsm Nybegynder
13. juni 2006 - 12:56 #20
donkazz - nu mener jeg umiddelbart, at jeg skrev den her førend svar fra danaweb var på amino. Under alle omstændigheder prøver jeg ikke at undskylde mig for mit indlæg. Det er dog rart at se, at danaweb kommer på banen når sådan en hændelse sker.

Mht. et negativt syn på det - Nej jeg er meget positiv over for jeres udmelding omkring fejlen og JA sådanne hændelser er med til at få forbrugeren til at se negativt på en sådan hændelse og firma. Det er logik. Når alt kommer til alt så er det jo jer/danaweb, som står med ansvaret for ansættelse samt metoder. Når det er sagt er jeg da også klar over - at de fleste større virksomheder har brådne kar og i en sådan situation er det jo så også bare godt at se, at i reagerer. Alt i alt formoder jeg da også at firma er et stabilt og godt firma (der er jo mange positive udmeldinger) - men mener helt klart at de mindre heldige også skal frem i lyset ;)