Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. marts 2006 - 09:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Website login fra en WinForm / WinForm til styring af webbrowsing

Okay, det er ved at nogle år siden jeg sidst var aktiv på eksperten, vel tilbage mangler jeg lidt hjælp.

Min udfordring er ganske simpelt at jeg har en stribe sites som jeg jævnligt tjekker i løbet af dagen, i stedet for manuelt at logge ind på hver enkelt site, tjekke hvad der skal tjekkes, logge ud igen og gentage processen med det næste, vil jeg lave en WinForm applikation der kan klare dette for mig.
Jeg er dog løbet ind i en mur;
- WebClient løser så vidt jeg kan gennemskue ikke mit problem.
- HttpWebRequest & HttpWebResponse virker som om det er i den rigtige retning, men efter ganske få requests "mister jeg forbindelsen til objecterne" (eks. NullReference fejl, object not initialized etc.) eller de enkelte requests begynder at tage uhyggeligt lang tid... de første 2-10 (der svinger) requests tager typisk 0.8sek, men så stiger det til over 10sek. pr. request.

Er der en genial person der kan give et godt eksempel på hvordan jeg kan udføre disse handlinger programmatisk ?
1. Login til website vha. sites html-forms login (da det drejer sig om forskellige webmails; Tiscali, CyberCity, GMail, arbejdsmail osv., kan vi jo være lidt generiske i koden og kalde input fields for "User" & "Pwd")
2. Hive fat i data på den side der vises efter login (listen af de første 50-100 mails)
3. Håndtere evt. yderligere browsing, eks. "vis næste side" osv.
4. håndtere logout fra sitet.

Alt hjælp vil blive værdsat :o)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. marts 2006 - 06:04 #1
Slet ingen ??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. december 2014 - 14:03 #2
lukker