Avatar billede disable Nybegynder
31. marts 2006 - 16:05 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Harddisk med back-up - Ikke formateret? (Win XP)

Hej eksperter.

Jeg har fået et større problem.
Jeg har haft to harddiske, som blev brugt til back-up.
Den ene (F:)- med mails, adresser og dokumenter, stod af, og jeg forsøgte at redde noget af indholdet ved at bruge en Himro's Boot CD, som jeg lånte af en kammerat.
Det meste af indholdet fra den - er nu reddet. Mest fordi, jeg var heldig, at systemet lige kunne læse fra den.

Jeg har reinstalleret Windows XP Pro i mellemtiden.

Problemet er nu :
En ekstra harddisk (tidligere E:),  hvor der ligger en helv**** masse filer, vises i WinXP, men når jeg forsøger at åbne den, skriver Win XP, at disken ikke er formateret, og om jeg har lyst til at formatere den nu.
Det har jeg ikke lyst til, da der ligger en masse kreativt arbejde på den, som jeg ikke lige kan lave igen.

Jeg har Himro's Boot CD mistænkt for at have overskrevet et eller andet på den, så den ikke kan genkendes...

Hvordan får jeg XP til at vise mig indholdet af disken?
Avatar billede matcho Nybegynder
31. marts 2006 - 17:15 #1
Prøv dette.Denne computer>højreklik på drevet>egenskaber>funktioner>undersøg nu>kryds i nr.2 boks>start.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 17:39 #2
prøv GETDATABACK (koster lidt) eller pc inspecktor (gratis) http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

og lad programmet scanne din harddisk igennem så kan du se hvilke filer den kan finde
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2006 - 20:51 #3
Ja men jeg plejer at anbefale TESTDISK http://www.helgec.dk/lost%20partition.html det gør jeg fordi jeg tror at du har mistet din partitionstabel
Avatar billede disable Nybegynder
31. marts 2006 - 20:52 #4
Problemet er såmænd ikke at redde data.. Men at disken overhovedet ikke kan findes.
BIOS finder disken. (IBM DeskStar).

Foreslår i, at jeg formaterer den, og så prøver med GetDataBack el. PcI ?

Jeg tør ikke at formatere disken, da der ligger alt for mange timers arbejde på den.
Jeg havde håbet på en lidt mindre risikabel løsning.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. marts 2006 - 20:54 #5
Så burde Helgec´s forslag være bedste bud.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 20:59 #6
Problemet med TESTDISK er hvis man skal genskrive en partitions tabel at hvis programmet ikke finder den rigtige men en forkert så er du meget dårlig stillet med at få dine data tilbage. Det er en satsning man løber og spg er om du har lyst til at tage chancen. Går det galt er prognosen for at udtrække data på en læselig måde forringet. men det er op til dig at bestemme.

ibas som er et af verdens førende datagenskabningsfirmaer fraråder faktist programmer der hævder at kunne genskabe partitionstabellen.

jeg kan godt finde et link hvis du gerne vil se det.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 21:01 #7
mit forslag er. du skal ikke formater disken, du skal blot installere programmet og starte det op. så kommer der en liste med de drev din pcer kan finde og der vil din ibm disk være med den vælger du så efter at have trykket på next
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2006 - 21:23 #8
Jeg syntes der er visse brugere på eksperten der burde afholde sig fra at tale negativt om noget de ikke har begreb om
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2006 - 21:30 #9
Dit problem kan sikkert forklares med at din disk har mistet filtabellen derfor opfatter XP disken som upartitioneret hvis du får den tabel genetableret kører skidtet, som det er lige nu kan du sikker redde de fleste af dine filer med det hav af programmer der findes om du bruger GetDataBack, TESTDISK eller pcinspector er nærmest et religionsspørgsmål. Hele denne kommentar skal kun tages til efterretning hvis din disk IKKE er fysisk defekt
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 21:31 #10
helgec. du har ikke noget at have dit problem i. jeg kan dokumentere alt hvad jeg skriver. at du tager tingene dybt personligt som et angreb må stå for din egen regning. det er tilladt at komme med alle de synspunker/vinkler på sagen som man kan.

Det er op til spørger at vælge hvad han/hun best syntes om.

Du kan jo bare anmelde mig igen som du plejer. eller få en coadmin til at afgøre sagen engang for alle.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 21:39 #11
helgec

Du kan stadig ikke benægte hvad ibas skriver om programmer der genskriver partitions tabellen.

http://www.ibas.dk/datarekonstruktion
Citat "Ibas leverer professionelle serviceydelser inden for datarekonstruktion. Automatiske datarekonstruktionsværktøjer gør ofte tingene værre"

hviklet testdisk lever op til når man skal gendanne partitions tabellen.
Avatar billede levithan Nybegynder
31. marts 2006 - 21:40 #12
men igen, Det er op til spørger at vælge hvad man vil/tør satse på.

slut herfra på diskutionen.
Avatar billede disable Nybegynder
31. marts 2006 - 21:40 #13
Hold da op ....

Jeg forsøger med GetDataBack til Fat32 (som disken ser ud til at være formateret i)..
Det ser ud til at fungere.
Disken er ikke fysisk defekt, men er åbenbart blevet overskrevet, da jeg kørte Himro's boot CD ...

Hvis i vil være så venlige at droppe jeres interne stridsmål i mit spørgsmål, vil jeg være ovenud taknemmelig :-D
Avatar billede fromsej Praktikant
31. marts 2006 - 21:41 #14
Himro, mener du ikke Hiren?

Hvilket program fra skiven brugte du?
Avatar billede disable Nybegynder
31. marts 2006 - 21:46 #15
Fromsej ->
Jo, det kan godt være.. *G*
Det er svært at svare på, da jeg brugte en masse forskellige HDD diagnose værktøjer til at fixe den 'ramte' disk ... Det må være under den process, E: drevet er røget.
Avatar billede disable Nybegynder
04. april 2006 - 18:40 #16
Ja.. Så reddede jeg da nogle data..

PC Inspector var det program, der kunne finde flest data, så der er point til Levithan.

Smider du et svar, Levithan?
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 18:43 #17
det kan jeg godt og godt du kunne finde dit data
Avatar billede disable Nybegynder
05. april 2006 - 20:51 #18
Der mangler stadig en hel CD, som jeg netop havde færdig masteret... ØV!! ...

Men meget af det dukkede da op :-s