Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. april 2006 - 07:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nvidia RAID (Nforce)

(Gudfader, tænk jeg stadig er på top10'en derovre..)

Nåh, men jeg har nu lige brug for lidt assistance. Lortet her vil ikke helt som jeg vil. Jeg har 2 stk. 36Gb WDC Raptors (SATA) som skal fungere som et lille RAID array.. Bundkortet er et Asus A8N32-SLI Deluxe.

Jeg kan godt sætte array'et op i BIOS og få det genkendt derinde, men når jeg så booter på min XP-CD og når forbi alle relevante spørgsmål kan jeg ikke vælge at installere på RAID-drevet? Ehm?

http://www.nvidia.com/object/feature_raid.html

Det eneste jeg lige kan se ud af de grundige manualer *host* er, at mit ak så healthy array af uransagelige årsager ikke er markeret som bootable men i stedet som N/A..

Jeg fatter bjælde lige nu og her :/
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 07:32 #1
1. har du i bios sat den op til at den skal bruge dit raid som boot device eks. first bootdevice  floppy, second CD-rom, thrid = raid set.

prøv også at gå ind i raid controlleren og se om du har muligheden for at vælge boot device eller blot boot from.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. april 2006 - 11:34 #2
Hmm, altså jeg kan godt sætte mit RAID som bootdevice inde i BIOS'en - men NVraid controlleren siger array'et ikke er bootable.. I øvrigt booter jeg jo også på CD'en for at sætte installationen i gang(?)
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 12:55 #3
der er forskel på om man vælger bootle cdrom eller ens harddiske.

Det er muligt at bootdevice skal stå på SCSI som kan opfattes som din sata controller
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. april 2006 - 16:41 #4
Ja? Men jeg kan jo ikke boote harddiskene når jeg har valgt dem som et RAID..
- Det med SCSI'en forstår jeg ikke lige?
Avatar billede levithan Nybegynder
05. april 2006 - 16:54 #5
nogle gange ser windows en sata controller som en scsi enhed
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. april 2006 - 19:46 #6
? :/
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. april 2006 - 03:04 #7
Lukket - flyttet til TomsHardware Forums.

Min tråd (og flere med samme problem)
http://forumz.tomshardware.com/hardware/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1026691#1026691

Mulig løsning på problemet
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=51140

/t0m