Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. april 2006 - 16:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 skærme: 1 til spil + 1 til windows desktop

Hejsa,

Jeg har siddet og bøvlet lidt med min kæreste GeForce 7600 GT, jeg har koblet 2 skærme til, og vil gerne have det sådan at jeg kan spille spil i fuldskærm på den ene skærm, mens skrivebordet stadigt er synligt (og ikke mindst tilgængeligt) på den anden.

Det er på nuværende tidspunkt lykkedes mig at få spillet til at køre på den sekundære skærm, og have skrivebordet på den primære. Problemet er så bare det at musen er "låst" til spillet så længe det kører, så jeg kan godtnok se skrivebordet på den primære skærm, men jeg kan ikke interagere med det.

any ideas?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. april 2006 - 16:53 #1
Det er jeg ret sikker på at det ikke lader sig gøre.
Du kan godt operere på begge skærme men ikke samtidigt.

Jeg bruger 2 skærme til Værktøjer i Adobe Photoshop, billeder på den primære og hjælpeværktøjerne på den sekundære.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. april 2006 - 16:59 #2
Der må da være en måde, hvormed man kan frigive mus og tastatur til den primære skærm, ellers giver det da ikke mening at jeg kan se skrivebordet på den ene skærm, og spillet på den anden?!
Avatar billede never_mind Nybegynder
09. april 2006 - 17:10 #3
det kan du ikke, når du spiller i fuldskærm, tager det program (spil) kontrol over musen, så svaret er nej.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2006 - 17:47 #4
Never_mind har helt ret.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. april 2006 - 18:29 #5
For dårligt. WinEQ gør det for EverQuest, nView burde kunne gøre det generelt :( men så må jeg jo bare smide points til retaxes.
Avatar billede never_mind Nybegynder
09. april 2006 - 18:32 #6
det er ikke for dårligt nej, jeg kan lige se man sidder og spiller, og pludslig er spillet i baggrunden, fordi man har kørt musen for langt til den ene side, det ville da være et irritations moment ud over alle grænser (og hvor mange spiller og laver noget andet på en gang ? )
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. april 2006 - 19:35 #7
Rigtigt mange, og det var heller ikke det jeg efterlyste. Jeg har det fint med at keyboard og mus er låst til et spil, det jeg efterlyste var en mulighed for at "tabbe" ud, uden at "tabbe" ud, men bare frigive mus og tastatur til den anden skærm.

Det er tit man sidder i et spil og har brug for at tabbe ud (ok, måske ikke så mange simple EA Games spil), men tag et spil som World of Warcraft eller The Elder Scrolls IV, spil, hvor man sidder i timer af gangen, der er det da rart at man kan se på den anden skærm hvis nogen har skrevet til en på MSN, eller at man lige kan slå op i en guide eller på et forum, hvis man har behov for hjælp.

Det var ihvertfald det jeg havde tænkt mig at bruge det til, men jeg kan da altid bruge een skærm og så bare tabbe ud, tænkte bare det andet var smartere når jeg nu havde en skærm til overs :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. april 2006 - 13:13 #8
never_mind> nu synes jeg at 200 point er lige i overkanten, hvad siger du til at vi deler pointene?
Avatar billede never_mind Nybegynder
10. april 2006 - 13:38 #9
retaxes, vil du ikke høre et ondt for ;)
Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
20. oktober 2010 - 23:33 #10
Hej jeg tror jeg har dit svar Tryk shift og tab ned så kan du føre musen over på din anden skærm :)
Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
12. april 2011 - 16:40 #11
ok