Avatar billede Slettet bruger
16. april 2006 - 22:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Konvertere WMA-filer til MP3

Jeg har downloaded musik fra TDC. Nogen af filerne kommer som MP3-filer, men nogen kommer også som Irfanview WMA filer. Disse kan ikke sikkerhedskopieres til en CD. Hvad gør jeg?
Hvordan kan jeg evt konvertere dem til AAC-formatet som iTunes bruger?
Avatar billede boxer Nybegynder
16. april 2006 - 22:16 #1
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. april 2006 - 23:34 #3
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2006 - 00:29 #4
desværre ... forhindringerne er mange
filerne er drm-beskyttede, eller der skal installeres et hav af plug-ins, trial-versions osv osv
så indtil videre ikke haft held med mig .........
Avatar billede boxer Nybegynder
17. april 2006 - 00:39 #5
Sådan en guide findes også i mit link :o)

Så vidt jeg kan se har du allerede iTunes og vel også Windows Mediaplayer.

Så kræver det faktisk bare tunebite for at køre. Det er kun ET enkelt program.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2006 - 01:08 #6
jeps, men den tager kun de første ca 30 sek med af nummeret - måske fordi det er en trialversion. så det dur ikke
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2006 - 21:11 #7
Tak for svarene, som jeg ikke rigtig kunne finde anvendelse for. Derimod fik jeg dette svar fra TDC, som var brugbart:
Langt de fleste af vores sange kun findes i WMA filer, og disse er licens beskyttede med DRM9 fra microsoft og denne licens kan Itunes ikke håndtere idet at Itunes er et Appel produkt og de disse 2 kan desværre ikke snakke sammen.
Det du så kan gøre fra en PC'er, er at starte en Windows Media Player version 9 el. 10 op og importere WMA filerne i denne og afspille et par sekunder af dem for at modtage licensen, når licensen er modtaget kan du føje sangende til din brænde liste for at brænde dem på en cd, når cd'en er brændt, kan indholdet overføres til Itunes, som var det en original musik cd du ønsker at ligge ind i Itunes.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. april 2006 - 21:23 #8
Selv tak, nu skal du bare acceptere dit eget svar for at få lukket spørgsmålet:-)
Avatar billede boxer Nybegynder
17. april 2006 - 21:24 #9
Det var da en løsning der er guld værd!
Pænt af dem at give dig løsningen og pænt af dig at give os løsningen :o)
Det kan jo være at der bliver brug for den igen.