Avatar billede lordsaxo Nybegynder
18. april 2006 - 09:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Program til optælling af tegn.

Hej eksperter.

Jeg står i et projekt, hvor jeg ligenu skal bruge et program som kan optælle hvor mange af hvert tegn der er, i en tekst man can kopiere ind. Grunden til dette er at jeg skal lave en statistik over hvilke tegn der bliver brugt oftest, i nogle forskellige tekster.

Jeg har hørt om et program kaldet "Ent", men jeg kan ikke finde det steder?

På forhånd tak.
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 09:36 #1
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 09:37 #2
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
18. april 2006 - 12:14 #3
Det første link du skriver, kan jeg ikke downloade programmet.

I det andet, kan jeg ikke finde noget brugbart.

Jeg skal bruge et program der kan fortælle mig hvor MANGE af HVERT tegn i en tekst, der er brugt. F.eks. hvor mange gange a, b, c... osv. der er brugt. Så jeg på den måde kan danne statistik over forskellige tekster.
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 12:20 #4
det føreste link er under opgradering

prøv den her istedet for http://www.soft32.com/Download/Free/IE_Count_Keywords/4-12128-1.html
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 12:21 #5
se bort fra sidste indlæg, det gik lidt forviering i det.

men vedr første link så skriver de at de er ved at opgradere deres system
Avatar billede falster Ekspert
18. april 2006 - 13:45 #6
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
21. april 2006 - 09:04 #7
Falster, dit svar er nok det bedste bud, selvom jeg dog har valgt at programmere et sådan program selv i C#, da jeg ikke kunne finde noget ordentligt. Smid et svar, og du får point. ;)
Avatar billede falster Ekspert
21. april 2006 - 09:46 #8
Det er pænt af dig. Men jeg skal ikke ha' points for et link. Gem dem til en anden god gang.
Avatar billede lordsaxo Nybegynder
22. april 2006 - 19:52 #9
Hehe, okay da. ;)
Avatar billede larsroan Nybegynder
02. maj 2006 - 17:10 #10
Hos      http://www.fourmilab.ch/random/
finner du "ent.exe" (i pakken random.zip)
Gå med MSDOS over i den mappen du har ent.exe  og skriv kommandoen
>ent -c Tell.txt
Med denne kommandoen vil du få opplistet alle forekomster av a, b, c, osv.. i textfilen Tell.txt  (som du på forhånd har lagret i den samme mappen).
Avatar billede larsroan Nybegynder
05. maj 2006 - 16:05 #11
Her er kobling over til scriptspråket Autoit og siste fase i utviklingen av et eget program for å hente innholdet på "clipboard" og presentere antallet tegn grafisk i et lite vindu.
Avatar billede larsroan Nybegynder
05. maj 2006 - 16:05 #12