Avatar billede exclusive Nybegynder
08. maj 2006 - 22:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvis du taster "t" nextFrame() ellers gotoAndPlay(31)

Jeg er ikke rigtig god til action script, så ville høre om der var en som kunne hjælpe, med dette?

det skal virke således, at står du på pågældende frame og taster ''t'' går du til næste frame men hvis du taster en hvilken somhelst anden karakter, bliver du sendt tilbage til frame 31);

jeg kan (sikkert af gode grunde) ikke få dette til at virke:
if (keyPress "t"){
nextFrame();
} else {
gotoAndStop(31);
}

Jimmy Rittenborg
www.Rittencom.dk
Avatar billede exclusive Nybegynder
08. maj 2006 - 22:45 #1
Har nu prøvet med:
on (keyPress "t"){
if (keyPress "t"){
nextFrame();
} else {
gotoAndStop(31);
}

og det virker heller ikke..
måske skal det siges at scriptet ligger på en button uden instance name..
det er taget ud fra en tutorial som viser hvordan man efter at have indtastet en karakter kombination kommer videre til en 'skjult' scene2 men da jeg skal have det liggende på scene1 med input fields ville jeg optimere scriptet sådan at man skal indtaste den eksakte karakter kombination før man når til det frame med nextScene();

Jimmy Rittenborg
www.Rittencom.dk
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. maj 2006 - 23:38 #2
kombi_array = [84, 79, 83, 83, 69];
index = 0;
Key_lst = new Object();
up = true;
Key_lst.onKeyDown = function() {
    if (up) {
        delete up;
        if (Key.getCode() == kombi_array[index]) {
            index++;
            if (index>=kombi_array.length) {
                trace("hurra din gamle hacker- nu kommer du til den hemmelige scene");
                Key.removeListener(Key_lst);
                delete Key_lst;
            }
        } else {
            trace("no cigar "+Key.getCode());
            index = 0;
        }
};
Key_lst.onKeyUp = function() {
    up = true;
};
Key.addListener(Key_lst);

//hemmelig kombination=tosse
Avatar billede exclusive Nybegynder
12. maj 2006 - 20:17 #3
Jep det virker perfekt :D
Avatar billede rohaje Nybegynder
13. maj 2006 - 20:59 #4
super - :)
Avatar billede exclusive Nybegynder
04. november 2006 - 17:50 #5
lukker
Avatar billede rohaje Nybegynder
04. november 2006 - 22:26 #6
okay?
Avatar billede exclusive Nybegynder
04. november 2006 - 23:49 #7
Jeg må have overset at jeg faktisk brugte din hjælp  som løsning på mit problem...
Jeg laver et nyt spg med navnet points til rohaje og der kan du ligge dit svar..

-Jimmy