Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
09. maj 2006 - 21:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Windows Movie Maker filer..

Hvorfor bliver mine redigeret videoklip/film til *MSWMM filer og ikke *MPG filer?

:o)
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 05:30 #1
En Windows Movie Maker-projektfil gemmes med filtypenavnet MSWMM

Du kan konvertere filerne til WMM med et af de her programmer.

http://www.brothersoft.com/dvd_video/

eller læse mere her: http://www.windowsmoviemakers.net/Forums/ShowPost.aspx?PostID=34559
Avatar billede andreask Nybegynder
10. maj 2006 - 11:16 #2
Det er fordi den fil du gemmer er en Windows Movie Maker-projekt fil det betyder at moviemaker bruger den type filer til at holde styr på hvilke klip du har sammensat. For at gemme det hele som en film skal du gå op i "filer" og derefter skal du vælge "gem filmfil". Så kommer der en guid frem som du udfylde og så går computeren i gang med at gemme filmen. Dog skal det siges at movie maker kun kan gemme i 2 formater.
1. VMV som er lyd og video
2. VMA som kun er lyd

Men jeg tror at det nemt kan konverteres med et eller andet program
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. maj 2006 - 18:40 #3
WMM kan også gemme som AVI og fra den kan du konverterer til andre formatert med andet software ...
Avatar billede andreask Nybegynder
10. maj 2006 - 19:02 #4
Det vidste jeg ikke. Hvordan får man den til det ?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
10. maj 2006 - 19:11 #5
Filer >
Gem filmfil... >
Filmplacering - Denne computer >
Navngiv + Vælg et sted hvor du vil gemme >
Klik i 'Andre indstillinger' - Vælg: DV-AVI (PAL) >
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
10. maj 2006 - 21:57 #6
Hvis jeg gemmer i VMV format, kan den så afspilles i Windows afspilleren, direkte fra min hjemmeside?
(Altså online så andre også kan se den..)
10. maj 2006 - 22:01 #7
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
10. maj 2006 - 22:28 #8
Til dr1; Nej ikke sådan... der popper en boks op og spørg om man vil gemme eller åbne. Jeg vil have filmen afspillet direkte på min hjemmeside...
Avatar billede trav4u2 Novice
10. maj 2006 - 23:55 #9
For at gøre det skal du embedde din video.
Her er et helt simpelt eksempel på det der
skal stå i din htm-fil:
--------------------------cut--------------------------
<html><head>
</head>
<body>
<OBJECT id="VIDEO" width="320" height="310"
    CLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6"
    type="application/x-oleobject">
    <PARAM NAME="URL" VALUE="her er navnet på din video.wmv">
</OBJECT>
</body>
</html>
--------------------------cut--------------------------
Videoen skal her være i samme folder som htm-filen
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
11. maj 2006 - 09:27 #10
Altså hvis jeg har en root folder der hedder film, så skal ovenstående også være deri?
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
11. maj 2006 - 11:44 #11
Fandt ud af det!
Tak!
Avatar billede jacla Nybegynder
11. maj 2006 - 12:20 #12
Godt :)