Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
17. maj 2006 - 20:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Program til at gengive DVB-T subtitle, TV2 danmark

Hej

Mangler et program / plugin til at gengive TV2's nye DVB-T signal.

Jeg bruger programmet Media Portal...
Så programmet / plugin skal helst virker dertil...
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 22:00 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2006 - 05:55 #2
Kommer der undertekster på fremmedsprogede udsendelser?

Du kan kun være helt sikker på, at underteksterne vises på den korrekte måde, hvis din DVB-T modtager understøtter DVB subtitles. På det analoge signal sendes underteksterne sammen med billedet, dvs. at de er en del af billed-signalet. Digitalt udsendes 3 signaler samtidig: billed-signal, lyd-signal og data-signal. Underteksterne er her en del af data-signalet, og dette afkodes og vises kun, hvis din modtager understøtter DVB subtitles.
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
21. maj 2006 - 18:09 #3
Det er et DVB-T pci kort, som sidder i min server.

Det program som medfølger kan godt vise TV2's film med danske undertekster.
Men programmet er ikke ret godt, og jeg har derfor skiftet til
Media Portal, som desværre ikke understøtter DVB-T subtitle...

Men der må vel findes et plugin til det???
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
20. januar 2007 - 11:26 #4
Har fundet et stykke software som kan - det er desværre ikke så godt på brugerfladen...
Så venter til MediaPortal kommer med undertekster!!!