Avatar billede grantun Praktikant
23. maj 2006 - 09:46 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få internet at virke

jeg har hart internet (cybercity) virkende,routern er i ordern, cybercity sender som den skal, netkortet installeret, men netet virker ikke?
hvad skal jeg gøre?

(ps: den gick ned efter at en hardisk,bokstavligt-brændete sammen-sat en ny hardisk i)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. maj 2006 - 10:01 #1
Har du under Internetindstillinger, Forbindelser sat den til LAN ... ?
Avatar billede grantun Praktikant
23. maj 2006 - 10:05 #2
jeg kigger-af naturlige grunde er det ikke denne computer :-)
det tar lidt tid.....
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. maj 2006 - 12:47 #3
Det kan være mange ting, men når Cybercity virker, og router er i orden, findes løsningen i din maskine.

I enhedshåndtering, kan du der se, at netkortet er installeret korrekt ?

Er det kablet net ?

Hvis du Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter får du så tildelt en IP adresse, og angiver den en standart gateway ?

Prøv at skrive ping 127.0.0.1 og tryk enter. Den bør ikke få timeout.

Prøv at skrive ping xxx.xxx.xxx.xxx og tryk enter, hvor xxx.xxx.xxx.xxx er Ip adressen på din standart gateway. Der bør den heller ikke få timeout.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. maj 2006 - 12:50 #4
Du har vel ikke en firewall kørende som blokerer?
Avatar billede grantun Praktikant
23. maj 2006 - 13:01 #5
nej ikke nogen  firewall
Avatar billede grantun Praktikant
23. maj 2006 - 23:21 #6
nej ikke sat til LAN
Avatar billede grantun Praktikant
23. maj 2006 - 23:22 #7
cmd- kører ikke-findes ikke
ipconfig flasher hurdigt-kan ikke stope.
ping 127.0.0.1 svarer-ser ok ud
23. maj 2006 - 23:32 #8
PS:
Istedet for nævnte  cmd  skal du bruge  command
Avatar billede grantun Praktikant
23. maj 2006 - 23:34 #9
ok -prøver næste gang.....
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2006 - 00:03 #10
Hvis ping 127.0.0.1 ser rigtig ud, så kan dit netkort sende og modtage.
Avatar billede grantun Praktikant
24. maj 2006 - 00:07 #11
HVAD kan så vare fejl??????+
Avatar billede grantun Praktikant
24. maj 2006 - 11:25 #12
om netkortet kan sende og modtage-men alligevel virker ikke maskinen-hvilke instillninger kan så vare fejl?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2006 - 21:46 #13
Er det kablet net ?

Prøv at skrive ping xxx.xxx.xxx.xxx og tryk enter, hvor xxx.xxx.xxx.xxx er Ip adressen på din standart gateway. Der bør den heller ikke få timeout. Hvordan du finder din standart gateway kan du læse i mit første indlæg.
Det er fakstisk meget interessant, om du overhovedet kan se en standart gateway med ipconfig /all så du er nødt til at svare på dise spørgsmål, ellers bliver det bare gætteri.
Avatar billede grantun Praktikant
24. maj 2006 - 22:09 #14
ADSL
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2006 - 11:36 #15
ADSL ?
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2006 - 11:39 #16
Prøv at skriv "ipconfig" uden "" i en kommandoprompt og skriv her hvad du har fået af værdier i IPadresse, Undernetmaske og Standardgateway
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2006 - 17:21 #17
ADSL ?
Avatar billede grantun Praktikant
25. maj 2006 - 17:48 #18
kabelnet
Avatar billede grantun Praktikant
25. maj 2006 - 17:50 #19
hvis jeg skriver ipconfig så flasher en "dos" side op kan ikke nå at stoppe den men det står xxx.xxx.xxx
noget..............
cmd eller comand "findes ikke"
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2006 - 17:55 #20
Kan du heller ikke gå i Start > Kør > skriv cmd og trykke enter. Der skulle så komme en dos vindue op, hvori du kan skrive Ipconfig ?
25. maj 2006 - 18:01 #21
[Start][Kør]
I boxen skrives præcist

C:\Windows\system32\cmd.exe  [ENTER]
Avatar billede grantun Praktikant
27. maj 2006 - 01:16 #22
cmd "findes ikke"
jeg vil prøve at ominstallere systemfilerne da det ser ud til at det er nogle mindre virkende hist og pist.........
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2006 - 09:12 #23
Hvilket operativ system anvender du ?
Avatar billede grantun Praktikant
29. maj 2006 - 11:06 #24
windows 98
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2006 - 12:43 #25
så prøv winipcfg i stedet, for 98 har ikke ipconfig.
Avatar billede grantun Praktikant
09. september 2014 - 13:16 #26
ok