Avatar billede larsjuul Nybegynder
24. maj 2006 - 16:37 Der er 6 kommentarer

DLookUp - Maxværdi fra tabel.

Kan dLookUp hente den største værdi fra x-felt i Y-tabel.

Eks.:

Dim Dato As Dato
Dato = dLookup("[dato]", "updates", Dato = MaksOf????)

I eksemplet ønsker jeg variablen "Dato" valideret med den seneste dato fra feltet "Dato" i tabellen "updates".
Avatar billede kabbak Professor
24. maj 2006 - 16:43 #1
DMax kan

Dmax("[dato]", "updates")
Avatar billede mugs Novice
24. maj 2006 - 21:17 #2
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål, men hvis du ønsker at tildele et felt den største værdi i feltet dato fra tabellen updates, kan du gøre som følger:

Me.dato = DMax("[dato]", "updates")
Avatar billede larsjuul Nybegynder
25. maj 2006 - 01:35 #3
Kbak og mugs
Tak
Dmax giver det resultat, som jeg efterspurgte.
Avatar billede mugs Novice
25. maj 2006 - 05:10 #4
OK - Så vil jeg anbefale at kabbak lægger et svar, så vi kan få spørgsmålet lukket.
Avatar billede mugs Novice
25. maj 2006 - 11:50 #5
Og larsjuul - "Tak" for karma, det kan næppe være andre end dig der har givet mig en 50% karma. Og det for en kommentar!
Først takker du, og så en dårlig karma. Tænk dig om, det harmonerer ikke med hinanden.
Avatar billede kabbak Professor
25. maj 2006 - 11:57 #6
et svar ;-))