Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
24. maj 2006 - 18:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WMV til DVD

Hej, jeg har lavet en film i WMV som jeg gerne vil have brændt ned på en DVD så man kan se den på fjernsynet/dvd-afspilleren. Hvordan gør jeg det, for dvden kan jo ikke afspille WMV?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
24. maj 2006 - 18:51 #1
??
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. maj 2006 - 19:00 #2
Prøv evt. dette program  http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg ikke har wmv-filer, men de påstår at den kan løse dit problem.
Avatar billede twotimes Nybegynder
24. maj 2006 - 19:31 #3
du skal sådan set bare have fat i et program, der kan lave dvd´er... I de flelste tilfælde kommer der en eller anden wizard frem, der spørger hvilken type skive du vil lave. Du skal så bare vælge den rigtige. Når du så tager dem wmv klip ind bagefter laver programmet det selv om til det rigtige format.
Avatar billede twotimes Nybegynder
24. maj 2006 - 19:34 #4
hvilket program brænder du dvd´er med?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
24. maj 2006 - 19:34 #5
Der kan lave dvder?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
24. maj 2006 - 19:41 #6
Efter jeg har fået ny computer har jeg faktisk været ganske tilfreds med Windows media players brænderfunktion
Avatar billede twotimes Nybegynder
25. maj 2006 - 13:21 #7
ok vidste slet ikke det kunne lave dvd´er. Prøv norberts forslag.

Ellers kan du også åbne din video fil i windows moviemaker, og her eksportere den i et andet format. Mpeg2 kan afspilles af dvd-afspillere.
Derefter kan du brænde den. Adobe har et udmærket dvd brænder program hvor man kan lave menuer og sådan, men det koster penge.
Ellers kan du tjekke www.nero.com. De har også et program man vist kan downloade en trial af.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
28. maj 2006 - 18:00 #8
Jeg downloade nero, og deres DVDprogram kunne selv konvertere filen så den kunne komme på en DVD. OG der kunne laves menuer og det hele.

Tak til twotimes for svar
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
31. oktober 2006 - 21:11 #9
Jeg lukker