Avatar billede ravnemor Juniormester
28. maj 2006 - 22:01 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Mic virker ikke på skype

Jeg har dette headset fra Logiteh http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=103,CONTENTID=10011

Lyden går fint ind i ørerne, men når jeg tester på skype med testopkaldet på "robotten" kan jeg kun høre mig selv meget svagt.

Nogle der har en mulig løsning ? Jeg synes jeg har forsøgt alle kombinationer og når jeg bruger andre så virker lyden i ørerne ikke. Mit lydkort er næsten nyt, så det burde heller ikke være problemet.

Når jeg sætter headsettet over på mandens pc, så har han ingen problemer, men vi har ikke de samme muligheder for "mixerenhed" når vi sammenligner i lydegenskaber. Jeg bruger forskellige enheder i lyd og stemmefanen.

Jeg har rodet med det i mange måneder nu, da jeg i starten ikke kunne få lyd ud.
Avatar billede trav4u2 Novice
28. maj 2006 - 22:22 #1
Har du checket:
"Microphone Boost" i Avancerede volumenindstilling for mikrofonen

Og i Skype:
Funktioner ... Indstillinger ... Lydenheder ... Aktiver auto. lydniveaujustering

Ellers:
Hug mandens PC :-)
Avatar billede cpufan Juniormester
28. maj 2006 - 22:24 #2
hvilket lydkort, og hvilket operativ-system? winXP eller-?
Avatar billede cpufan Juniormester
28. maj 2006 - 22:25 #3
Åbn Tale i Kontrolpanel.
Klik på Lydinput under fanen Talegenkendelse.
Vælg enten Brug foretrukken enhed til lydinput eller Brug denne enhed til lydinput.
Avatar billede cpufan Juniormester
28. maj 2006 - 22:30 #4
sikke noget vrøvl,
det er ellers hentet fra ms hjælp,
nå men åbn kontrolpanel og klik på lyde lydenheder,
og vælg fanebladet lydenheder
tryk på lydstyrke ud for mikrofon,
den er sikkert helt i bund,
sæt den op til ønsket niveau
Avatar billede ravnemor Juniormester
29. maj 2006 - 00:33 #5
LOL trav....ja så må vi se hvor længe der går inden han opdager det...Hvor finder jeg "Microphone Boost" i Avancerede volumenindstilling for mikrofonen ?

Der er flueben i "Aktiver auto. lydniveaujustering" i skype.

Er blevet for træt nu, så vender lige tilbage imorgen. Jeg har XP pro (dansk) og lydkortet er jeg ikke sikker på, men den giver da lyd fra sig :-) Det er et fra Fona....hedder det ikke noget med Sand....et eller andet...det eneste de har dernede.

cpufan....lydstyrken er helt i top under mikrofon og der er flueben i "Vælg"-boksen
Avatar billede trav4u2 Novice
29. maj 2006 - 01:19 #6
OK :-)
Gå ind i volumen kontrol. Start med at fjerne fluebenet i mic.
Derefter. Indstillinger ... Avancerede indstillinger
så skulle der være en avanceret knap under mic.
Her ligger boost

Skype:
Fjern fluebenet
Avatar billede ravnemor Juniormester
29. maj 2006 - 19:28 #7
Når jeg går i kontrolpanel og vælger lydenheder (den med højtaleren) så vælger jeg fanen stemme og lydstyrke under "indspilning af stemme", så får jeg det højre billede op, og der kan jeg ikke fjerne fluebenet, kun flytte det til en af de andre 3 muligheder.

Er jeg det rigtige sted ?

http://qxlfoto.frac.dk/lyd.html
Avatar billede ravnemor Juniormester
29. maj 2006 - 19:37 #8
Det hjalp ikke at jeg bare fjernede fluebenet i skype, min stemme er stadig langt væk, men kan høre testdamen fint.
Avatar billede supermanden Nybegynder
29. maj 2006 - 20:18 #9
gå ind i skype - funktioner - indstillinger - lydenheder ( ovre til venstre )
find dit headset i de 3 øverste linier  og tryk så OK
Avatar billede ravnemor Juniormester
29. maj 2006 - 23:37 #10
Ja nu er frac selvfølgelig nede, men jeg har kun mulighederne i alle 3:

- Standardenhed
- C-media Wave Device
- Crystal WDM audio

Jeg har alle 3 felter sat til den midterste...
Avatar billede enoer Nybegynder
29. maj 2006 - 23:45 #11
Hej,
Har selv haft lign. problemer med Skype.
Har du prøvet at vælge:

- Crystal WDM audio

Uden af være "ekspert" på området, lyder det som om dét er dit lydkort (audio).

Det hjalp i al fald hos mig at vælge lydkortet som enhed alle 3 steder.

Mvh.
enoer
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. maj 2006 - 20:59 #12
Hvis jeg skifter alle til crystal, kan jeg ikke høre noget, ikke engang testdamen.

Når jeg tester hardware under stemmefanen, får jeg beskeden at der er noget galt med directplay voice og at jeg vist nok mangler Dpvsetup.exe. Jeg har filen på min pc, men når jeg dbl klikker på den, sker der ingenting.

Hvad kan jeg så gøre ved det ?
Avatar billede trav4u2 Novice
30. maj 2006 - 22:56 #13
Her er et uddrag fra
http://support.microsoft.com/?kbid=282882&sd=RMVP

1. In Control Panel, double-click Sounds and Audio Devices.
2. On the Voice tab, under Voice Playback, click Advanced.
3. On the Performance tab, move the Hardware Acceleration slider at least one position to the right.
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. maj 2006 - 23:13 #14
Det virkede heller ikke, satte endda dem begge til højeste
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. maj 2006 - 23:14 #15
Når jeg hører testen, kan jeg høre min stemme laaaangt væk, men hører stadig testdamen fint igennem.
Avatar billede trav4u2 Novice
31. maj 2006 - 00:53 #16
Ad tidligere "er jeg det rigtige sted?"
Her er en lille godnat-novelle :-)

h. klik på højtaleren nederst til højre
vælg åbn indstillinger for lydstyrke
Indstillinger
Egenskaber
Sæt flueben i alle (Afspilning og indspilling)
OK (Når du trykker på ok skal radioknappen stå på afspilning)
Indstillinger Flueben ud for avancerede indstillinger
NU har du avanceret under mikrofon og her finder du "Boost" aka "Mikrofonforstærkning"
Avatar billede ravnemor Juniormester
31. maj 2006 - 22:36 #17
trav...

Jeg kan gå hele vejen til din sidste linie. Når jeg vælger indstillinger, så er der allerede flueben udfor avancerede indstillinger, men linien er inaktiv så jeg ikke kan fjerne det igen hvis det var det jeg ville. Og jeg har har ikke engang avanceret knappen under mikrofon kolonnen.

Jeg ved godt hvordan den skal se ud, da jeg fik den frem et andet sted, men kan selvfølgelig ikke huske hvor - eller om det var i lyd eller stemmefanen.
Avatar billede ravnemor Juniormester
31. maj 2006 - 22:42 #18
Hovsa nu fik jeg den frem, men var fordi jeg ændrede mixerenheden til "Crystal WDM audio" men hver gang jeg har sagt ok, lukker næste vindue ned på X og går helt ud, så hopper den selv tilbage til "C-media Wave Device"
Avatar billede ravnemor Juniormester
31. maj 2006 - 22:48 #19
Når jeg lige har skiftet til "Crystal WDM audio" og går ind på knappen avanceret, så er der flueben i 1 +20dB forstærkning.

De øverste (Bas og Diskant) er inaktive og helt til venstre.
Avatar billede ravnemor Juniormester
31. maj 2006 - 22:54 #20
Så lige denne i hjælpefunktionen i lydstyrke:

Hvis Andet i menuen Indstillinger ikke er tilgængelig, understøtter lyddriveren ikke separat indstilling af stemmekommandoer.

Hvor relevant er den funktion mon for mig ?
Avatar billede trav4u2 Novice
01. juni 2006 - 17:43 #21
På den igen!

Næste led må være, at du først forsøger dig lidt med
- Standardenhed
- C-media Wave Device
- Crystal WDM audio

Hvis du har gjort det; så prøv at checke din DirectX
Start ... Kør ... Skriv"dxdiag" og tryk enter

Her kan du se hvilken version dx du har.
Den sidst nye er 9c; så en opgradering kunne måske være aktuel

Men inden da så prøv de muligheder der ligger under
fanebladet "Network" for at teste direct play voice (Options)
Avatar billede ravnemor Juniormester
01. juni 2006 - 19:46 #22
Dit første forslag prøvede jeg med rigtig mange kombinationer af inden jeg kom herind og måtte ty til eksperter.

Dit andet forslag har jeg leget lidt med et par timer nu. Jeg har rodet med de shots som jeg har lagt ind her nedefra på siden og med kommentarer ovenover billederne:
http://qxlfoto.frac.dk/lyd.html
Avatar billede trav4u2 Novice
01. juni 2006 - 21:43 #23
Fin måde at vise det på!

Du har "desværre" den nyeste DirectX

Jeg kan se at du har både lyd 1 & 2
Er 2'eren Crystal WDM?

Du skal hen til fanebladet "Netværk"
for at teste Direct Play Voice.

Den står som "Direct Play Voice (Options)"
Avatar billede ravnemor Juniormester
01. juni 2006 - 22:04 #24
Yeps 2´eren er crystal WDM...

Jeg prøvede også at teste under fanen netværk. 1. gang jeg prøvede fik jeg en skærm frem hvor jeg skulle indtale en besked for at teste om et eller andet reagerede, men vidste ikke helt hvad jeg skulle gøre med det.

Jeg lukkede ned, men kom i tanke om hvad det gik ud på og gik ind igen - klikkede "Test DirectPlay", men så kom den med fejlbeskeder som her:
http://qxlfoto.frac.dk/lyd.html
Avatar billede trav4u2 Novice
01. juni 2006 - 23:09 #25
OK.

Nu bliver det så en smule langhåret :-)

Microsoft har beskrevet en lignende fejl på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810686

Den er nok lidt lettere at læse på
http://www.smartcomputing.com/techsupport/detail.aspx?guid=&ErrorID=22221

De gentager dog ikke MS's advarsel som du dog liiige bør være med på.

Hvis du har mod på det; så krydser jeg fingre imens :-)
Avatar billede ravnemor Juniormester
01. juni 2006 - 23:52 #26
Hvad vil du foreslå at jeg bruger ?

Crystal eller C-media i rullemenuen ?
Avatar billede ravnemor Juniormester
02. juni 2006 - 00:33 #27
Har prøvet at sætte dem alle på C-media, rettet i regedit og fået dette:
http://qxlfoto.frac.dk/lyd.html

Kan lige tilføje at det guiderne beder mig om at gøre i lydenheder (3. fane) i indstillinger for lyden, det skal jeg altså ind og gøre i Lydstyrke (den første fane) Ellers kan jeg ikke få den avanceret knap frem under mikrofonen - og kun hvis jeg i mixerenhed vælger crystal...Det gik op for mig efter denne guide
http://www.skype.com/intl/da/help/guides/soundsetup_xp.html

Nu går jeg i seng, og prøver nok igen imorgen.

Puuuha tak for idag.
Avatar billede trav4u2 Novice
02. juni 2006 - 15:18 #28
Jeg kan se, at Skype anbefaler at man lader Skype styre "Boostningen".
For mig og flere bekendte har det omvendte virket bedre.

Jeg er stødt på en enkelt reference om at alle 3 værdier skal sættes til 3
- altså også MicDetected.
Prøv det engang - med alle de, efterhånden mange, forskellige kombinationsmuligheder :-)

Har du prøvet at maile Logitech?
Avatar billede trav4u2 Novice
02. juni 2006 - 15:56 #29
Og så lige en anden ting.

Du siger, at problemet er at du ikke kan høre hvad du selv siger.
Men jeg er da sikker på, at du godt véd hvad du siger :-)

Ok, min pointe er, at du ikke altid kan regne med volumen på Skype's test.

Har du prøvet at tale med andre over Skype med headsettet, og fået
en feedback på hvor tydeligt du går igennem?
Avatar billede ravnemor Juniormester
04. juni 2006 - 22:28 #30
Jeg manden kan heller ikke høre mig. Vi sidder i samme rum, men jeg kan høre ham fint i høretlf, men han kan ikke høre mig i sine høretlf.

Ja jeg ved skam godt hvad jeg siger...:-))) hehe men jeg kan ikke høre mig selv ordentligt når den afspiller min tale bagefter.

Hjalp heller ikke at sætte dem alle på 3 i regedit. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvordan den skal stå i kontrolpanel - crystal eller C-media :-((

ØV noget bavl
Avatar billede trav4u2 Novice
06. juni 2006 - 19:38 #31
Lige mine ord :-)

I forhold til Skype burde indstillingerne i kontrolpanelet ikke betyde det store.
Skype styrer jo selv hvilke lydenheder den bruger.

I stedet for at anvende Skype´s test kunne du prøve at indtale via et program som Audacity.
Her kan du bedre se, om der kommer udsving.
http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede ravnemor Juniormester
06. juni 2006 - 21:14 #32
*GG* prøvede programmet, men kan stadig kun høre mig selv langt væk når jeg afspiller bagefter. Der er ingen udsving på den blå linie, men den røde kører mod højre hele tiden - men det er vel også meningen :-))

Prøvede også lige at sætte alle 3 i lydenheder i Skype til Standardenheder, men kunne så slet ikke høre andet end susen....nej så gammel er jeg heller ikke *GG*

Kan det være fordi jeg bruger en "ikke-orig." af XP ? Regner dog ikke med det...
Avatar billede trav4u2 Novice
07. juni 2006 - 00:14 #33
Nej din mindre autoriserede Win-version burde ikke betyde noget.

Nu er vi vist nået derhen hvor jeg normalt overvejer at give den
et spark på siden eller hoppe lidt op og ned på headsettet :-)

Har maskinen evt. en line-in som du kunne teste i sf.
mikrofonindgangen?

Og så et lidt vildt skud. Hvis det er en bærebar med indbygget mic.
er den disablet?

Jeg sagde jo det var vildt :-)
Avatar billede ravnemor Juniormester
18. juni 2006 - 15:12 #34
Jeg tror jeg må opgive her, og se om det mon ikke kommer af sig selv på et tidspunkt.

Trav....jeg vil gerne dele pointene med dig for dine forsøg, vil du lægge et svar ?

Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede trav4u2 Novice
18. juni 2006 - 18:30 #35
Ravnemor: Velbekomme & tak for tilbuddet, men vi fik jo desværre
ikke løst problemet, så jeg springer over points.
Har du afprøvet sparke / hoppe fiffet :-)
Avatar billede ravnemor Juniormester
18. juni 2006 - 23:59 #36
Ok mange tak skal du have, men jeg ville nu gerne belønne din indsats :-) Hænger mig ikke så meget i point og karma, så længe jeg har nok til at kunne søge hjælp :-)

Ved du hvad....jeg har sparket den helt ud på motorvejen hvor en lastbil tromlede hen over skidtet, hvorefter en ræv kom forbi og besørgede på den hvorefter det begyndte at ryge fra den. Derefter blev der asfalteret henover den og da arbejderne måtte asfaltere helt om igen, tog de den og flåede den i stumper og stykker i raseri over 1 uges spildt arbejde. Jeg samlede den op og forsøgte for sidste gang, men det er stadig kun hørebøfferne der virker ordentligt, og jeg kan høre min egen stemme langt væk når jeg bruger testdamen.

Utroligt hvad Logitech kan holde til :-)))
Avatar billede olso Nybegynder
09. juni 2007 - 15:51 #37
Jeg har haft det samme problem (i hvert fald blev min lyd heller ikke gengivet) men jeg prøvede i stedet at installere den engelske version (valgte engelsk som sprog) og hopla, - nu virkede den på begge mine PC´ere hvorden danske version ikke virkede. Det gælder i øvrigt uanset hvilken microfon jeg nu bruger...(MÅB!)
Avatar billede ravnemor Juniormester
10. juni 2007 - 01:13 #38
LOL jeg troede det var løgn da jeg så et indlæg her efter 1 år.

Jamen jeg har længe fået løst problemet. Da jeg i oktober sidste år fik ny pc (brugt) virkede det fint, så det har nok bare krævet et andet lydkort eller noget.
Avatar billede olso Nybegynder
10. juni 2007 - 08:26 #39
Det er for mig stadig sådan at,hvis jeg vælger danske som sporg virker skidtet ikke (det gælder to stationære og to bærbare (alle med forskelligwe lydkort)).
Det samme gælder min søster på NZ!
Jeg har netop prøvet igen: på dansk..virker ikke,  på engelsk... virker!