Avatar billede quewer Nybegynder
04. juni 2006 - 08:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Et program til at lave en lille brochure/sangbog

Jeg skal have samlet en masse sange i min egen personlige sangbog. Problemet er bare hvordan. Jeg har prøvet MS Publisher, men kunne ikke få det til at virke ordentligt.

Se først dette billede: http://img129.imageshack.us/img129/8476/a40og.jpg Den stiplede linie skal foldes , og den hele linie skal klippes over så vi får 2 halve ark med 4 sider på hver. Er der et program der kan organisere det hele, eller skal jeg fumle videre med Publisher?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2006 - 14:26 #1
Publisher er til DTP (Desktop Publishing) og fungerer sådan set udemærket. Normalt ville jeg kontakte trykkeriet for at høre hvad de kan håndterer så du kan leverer "tryksagerne" i et sådant format.

Det kan ofte være publisher, indesign eller quark
Avatar billede quewer Nybegynder
06. juni 2006 - 13:56 #2
Det bliver for dyrt at få det lavet på et trykkeri.

Lukket.
Avatar billede larsroan Nybegynder
06. juni 2006 - 20:32 #3
Open Office - uden tvil!
Gå til web-siden til B.Pedersen - han som har utarbeidet flest gratis brukerveiledninger for OO i Norge - og du finner ca 10 store veiledninger
om bruk av OO - særlig for store dokumenter + Trykksaker og Brosjyrer.

http://www.kursing.no/oo/Nyttige%20dokumenter.html

Les "Trykksaker med OO v.2.0" - og du finner akkurat det du er ute etter!
Avatar billede quewer Nybegynder
06. juni 2006 - 20:36 #4
Jeg kigger lige, og hvis det er godt får du selvfølgelig point ;)
Avatar billede larsroan Nybegynder
06. juni 2006 - 20:43 #5
Les heller den 1. siden på pdf-dokumentet "Brosjyreutskrifter"
og du finner illustrasjon og forklaring på nøyaktig slik du
vil ha det!  ( http://www.kursing.no/oo/Brosjyre.pdf )
Avatar billede quewer Nybegynder
07. juni 2006 - 21:18 #6
OO har virkelig overrasket mig, det' jo lige så godt som Word! Desværre løser det bare ikke mit problem lettere end Word. Men fint program :)