Avatar billede backside Nybegynder
06. juli 2006 - 12:06 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs via anden router, hvordan?

Hvordan gør jeg når jeg vil forbinde min router til min trådløse router?
Har en Zyxel Prestige 2000 router til mit nye fullrate, men jeg vil så ha koblet mit trådløse netværk til via en Zitech trådløs router.
Har ikke meget forstand på det router halløj, så jeg er lidt på spanden.
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2006 - 13:40 #1
øhhh hvad er det du vil.. jeg må indrømme jeg ikek er helt sikker?
Avatar billede backside Nybegynder
06. juli 2006 - 13:48 #2
Jeg vil ha hul igennem.  ;)
Der er ikke problemer med at tilslutte med Zyxel routeren og kabel.
Jeg vil bare godt ha det trådløse net til at køre også.
Og så er jeg jo nød til at bruge 2 routere.
Altså: Fra Zyxel router > Zitech trådløs router > pc´ere.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
06. juli 2006 - 14:19 #3
Fra internettet til Zyxel routeren kommer du ind på LAN-siden af Zyxel routeren. Den mener jeg så skal forbindes til en LAN-port på Zitech routeren, sådan at Zitech routeren kører som en switch. Du vil efter min bedste mening stadig kunne bruge de trådløse forbindelser.
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2006 - 15:11 #4
som jann-jensen skriver

Det eneste du så mangler er at deaktiver dhcp i din zitech router. også sætte sikkerheden op i den.
Avatar billede backside Nybegynder
06. juli 2006 - 15:26 #5
jann-jensen og kenp>> Smid svar.
Så køre det.
Det var simpelthen bare WAN til LAN og deaktivere DHCP. Takker for hjælpen.
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2006 - 16:16 #6
.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
06. juli 2006 - 18:02 #7
:-)
Avatar billede backside Nybegynder
14. august 2006 - 18:29 #8
http://www.eksperten.dk/spm/726104

Nyt problem i denne forbindelse.  ;)
Avatar billede backside Nybegynder
18. september 2006 - 12:44 #9
Hvorfor har jeg ikke adgang til Zitec routeren så snart jeg har deaktiveret DHCP?
Det giver nemlig et problem hvis jeg skal tilføje en trådløs enhed.
Kan det være rigtig at jeg skal resete det hele hver gang og starte forfra?
Avatar billede kenp Novice
18. september 2006 - 12:50 #10
måske fordi at den har samme ip-adresse som din zyxel, ellers har du adgang.
Avatar billede backside Nybegynder
18. september 2006 - 14:02 #11
Zyxel routeren har 192.168.1.1
Zitech routeren har 192.168.0.1
Men så snart jeg har deaktiveret DHCP på Zitech´en er der lukket for adgang. "Siden kan ikke vises"

Jeg lærer sku aldrig at forstå det netværk.  ;)
Avatar billede backside Nybegynder
18. september 2006 - 14:05 #12
Det har ellers virket siden jeg fik svar i dette spm, men nu skulle jeg lige ha´ knægtens PSP på nettet. Men den gik ikke.
Avatar billede kenp Novice
18. september 2006 - 16:48 #13
Det er så i orden at du ikke forstå netværk ;)

Når de er på 2 forskellige segmenter af ip-netværk så har du 2 ting at gøre.

1: skift manuelt ip-adressen på din computer så den ligger inden for samme ip-segment som din zitech, så skal du kunne få fat på den via http://192.168.0.1

2: nu du er der inden alligevel, så ændre dens lan-ip adresse til at være 192.168.1.2 så behøver du ikke punkt 1 længere ;) men skal bare huske dens rigtige ip-adresse.
Avatar billede backside Nybegynder
19. september 2006 - 07:20 #14
Tak ven.  ;)
Damn, hvorfor f*nden ka jeg ikke få det lært.  *g*
Avatar billede kenp Novice
19. september 2006 - 18:49 #15
Det var så lidt :)

Men se på den lyse side du klare det meget bedre end Fromsej ;)
Avatar billede backside Nybegynder
20. september 2006 - 11:43 #16
he he, nå ok. Så er jeg måske ikke helt tabt alligevel.
Avatar billede kenp Novice
20. september 2006 - 13:23 #17
Niks for fromsej har jeg helt opgivet ;) (han formater også sin maskine 1 gang omåneden eller deromkring)
Avatar billede backside Nybegynder
20. september 2006 - 14:57 #18
Hmm, så er det da ikke helt galt. Jeg plejede at gøre det ugentligt.  *G*