Avatar billede peder-dingo Nybegynder
13. august 2006 - 19:54 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ikke nok strøm til grafikkort!

Hej!
Har lige købt et nyt grafikkort (Geforce EN7900GT), men da jeg satte det i og genstartede, sagde den at grafikkortet ikke modtog nok strøm og derfor var ydelsen sat ned for at undgå overbelastning af kortet!
Hvad gør jeg?? HJÆLP!!
Avatar billede tribalroots Nybegynder
13. august 2006 - 20:01 #1
Køber en større strømforsyning (PSU).

Eksempel:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178072
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
13. august 2006 - 20:11 #2
Synes 600 kr for en strømforsyning er lige lovligt dyrt... Findes de ikek billigere? Den jeg har nu er på 230V...
Avatar billede tribalroots Nybegynder
13. august 2006 - 21:05 #3
Jo, sagtens! wow, 230V er også temmelig lavt! Hold on, finder nogle links til dig!
13. august 2006 - 21:06 #4
PS: ... alle PSU'er er på 230V (Volt) - kig efter W (Watt) effekten...
Avatar billede tribalroots Nybegynder
13. august 2006 - 21:09 #6
lol, læste forkert! 230V er jo standard, læste det som 230 watt! Hehehe!
Men få dig en med en 500-600watts penge, så bør du være set!
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. august 2006 - 21:27 #7
Du skal huske, at sætte et strømstik på grafikkortet.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
14. august 2006 - 10:38 #8
Min strømforsyning er på (MAX 310W)... Det fylgte et kabel med til grafikkortet, der er en sort klods (der passer på siden af grafikkortet), og udfra den går der 2 gange 3 ledninger (en sort, en gul og en rød), og de går ud til to ens hvide stik med 3 pinde i og ved siden af dem er der et hul... Er det er strømstik?
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
14. august 2006 - 10:59 #9
Har lige set at det er et størmstik, men hvor i alverden skal det dog sættes henen i computeren??
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. august 2006 - 11:18 #10
Det skal sættes til et af stikkene fra strømforsyningen.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
14. august 2006 - 11:55 #11
Synes ikke nogle af stikkene passer... Hold satan da!
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. august 2006 - 08:49 #12
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 08:58 #13
Store grafikkort som det du har fået fat i det kræver ekstra strøm (som du jo nok har regnet ud).

På kortet sidder der et stik med 6 "ben" (plastikklods der ikke er til at overse)
Er det dette du ikke har fået sluttet til? Hvis det er tilfælde og din strømforsyning ikke har et stik der passer kan du evt. købe en adapter som den peet smed en link til. Men alt efter størrelse af din strømforsyning kan det måske være en god ide at invistere i en ny. De fleste nye har nemlig dette 6-benede stik beregnet til dit grafikkort.
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 09:02 #14
Og nu har jeg også læst hvad du skrev tidligere, peder :D
Der følger jo en adapter med dit grafikkort. Hvis stikkene ligner dem der er i peets link, så skal de forbindes til samme strømstik som dit CD/DVD drev bruger (med mindre dette er SATA). Jeg synes dog 310W lyder som lige i underkanten. Mit råd vil være at skaffe en ny og kraftigere PSU.
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
16. august 2006 - 11:44 #15
Skulle bruge et Y-splitter stik til 4-pin, fordi havde kun frie SATA-stik fra min strømforsyning, så blev nødt til at tage 4-pin stikket fra dvd-drevet og lave den til 2 og så sætte den ekstra i grafikkortet... Det hele kører nu! :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. august 2006 - 13:12 #16
En ny svarer kombinere begge afgivne svar, og bliver accepteret, hvorledes hænger det sammen?
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
16. august 2006 - 13:28 #17
Hov, har givet point'ene forkert... Kan man gøre det om??
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. august 2006 - 13:33 #18
Det kan du ikke, det er op til venturer.
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 13:44 #19
Yeah.. Jeg bestemmer :D

peder-dingo:
Bare lige fortæl hvem der skal have hvor mange af de her points. Så skal jeg nok dele dem ud i nedenstående. Der er 80 at tage af.

http://www.eksperten.dk/spm/726530
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
16. august 2006 - 14:02 #20
Tribalroots = 10
Peet49 = 45
Ventuer = 25
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 14:19 #21
Så er dét ordnet.
Næste gang skal du blot klikke på det link der er under Accepter knappen (selv angive pointfordeling) :)