Avatar billede stagis Nybegynder
16. august 2006 - 15:28 Der er 11 kommentarer

Opsætning af netværksprinter i D-Link DI-524

Hej,

Vi har netop fået ny trådløs router, en D-Link DI-524, som har en USB port, hvor man kan koble sin printer i, så den fungerer som netværksprinter.

Problemet er bare at jeg ikke kan få den til at virke... Er der nogen her der har forstand på det, og kan komme med en guide/vejledning i hvordan jeg gør?

De 3 computere der er i netværket, kører alle 3 trådløs, og har Win XP Pro SP2 som styresystem...

Håber nogen kan hjælpe mig!

Mvh.
Stagis
Avatar billede fire-fox Nybegynder
25. september 2006 - 09:45 #1
Hvad er din fremgangs måde :)
Avatar billede stagis Nybegynder
25. september 2006 - 18:32 #2
Det ved jeg ikke helt.. Har du nogle forslag?

Sætter man printeren i porten i routeren og logger ind på router admin-systemet og går ind under printere, siger den Pixma4200 status: idle
- Og derinde er der ikek rigtig nogle muligheder...
Avatar billede fire-fox Nybegynder
25. september 2006 - 20:26 #3
Heyzan....

Her er noget der om handler dit problem skulle jeg mene
http://www.eksperten.dk/spm/730097 :)
Avatar billede leif Seniormester
26. september 2006 - 00:18 #4
Gå ind på \\IPadressenpårouten\

Der skulle du gerne kunne se printeren. Ikke noget med http eller andet foran, kun \\IPadressen\
Avatar billede leif Seniormester
26. september 2006 - 00:20 #5
Hvis du kan se printeren dobbeltklikker du på printeren så skulle den gerne oprette forbindelse til den.

Husk nemlig at Printeren for Routerens IPadresse, da den er sat til Routeren.
Avatar billede stagis Nybegynder
26. september 2006 - 16:12 #6
Det virker ikke... Jeg kan ikke komme ind på den...
Avatar billede leif Seniormester
26. september 2006 - 18:17 #7
stagis -> Havde du overvejet at sige noget mere end bare, det virker ikke ? Får du en fejlbesked eller hvad sker der ?
Avatar billede stagis Nybegynder
26. september 2006 - 19:35 #8
Den kommer med følgende:

\\192.168.0.1

Netærksstien blev ikke fundet

Kan det hjælpe?
Avatar billede leif Seniormester
26. september 2006 - 19:51 #9
Er det en DI-524 eller DI-524UP ?
Avatar billede leif Seniormester
26. september 2006 - 19:56 #10
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTALoZU9f8nJUIKOZUTcmka/O31g24UoR/kP98f8p8PasSjUJRe0uKslItnv1+cM7g3KvpJ00VuOk=

Side 78

Se om det ikke hjælper dig, jeg kender ikke modellen, så det er teoretisk det jeg skriver.
Avatar billede stagis Nybegynder
26. september 2006 - 21:17 #11
Det er en DI-524UP...