Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 13:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Omgå password

Hejsa eksperter..

Jeg står med en com, hvor der er sat password på windows, ejeren af computeren er lige afgået ved døden og der ligger billeder mm de pårørende gerne vil have ud af computeren..

Jeg havde selv som løsning overvejet at pille hdd ud og sætte den til en anden com som hdd nr 2 og så bare overføre de data der skal bruges, men hvis der findes en nemmere løsning, der ikke indebærer at skille dyret ad så er det jo at foretrække...

Håber i kan hjælpe

MVH
Thomas
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. august 2006 - 13:48 #1
Avatar billede venturer Nybegynder
23. august 2006 - 13:52 #2
Personligt ville jeg vælge din første løsning. Men det komme jo an på så meget.
Der er flere muligheder:
http://www.lostpassword.com/windows-xp-2000-nt.htm

Evt. kan du downloade ultimate boot cd. Jeg mener den også har værktøj til at resette passwords.
http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. august 2006 - 13:52 #3
Du kan bruge Knoppix eller Dappix (Linux): http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Jeg mener at helgec.dk har en guide til reset af password..

Jeg mener at det er:
1) Genstart i fejlsikret tilstand
2) Klik Start > Kør > skriv: control userpasswords2
3) Nu skulle du gerne kunne nulstille koden
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2006 - 14:02 #4
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 14:08 #5
ahhh shit, nu accepterede jeg den forkerte.. det var thesurfers løsning med fejlsikret tilstand der virkede.. venturer kan jeg få dig til at ligge point til thesurfer?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 14:13 #6
Tak til alle for de gode indlæg.. Thesurfer, hvis venturer ikke lige får lagt de point, bare sig til, så ligger jeg de 100p....

John_Stigers - Dit forslag var faktisk det samme som thesurfers, men jeg havde resettet passwordet inden jeg så dit indlæg, men så ved du da det virker :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. august 2006 - 15:12 #7
drgonzo> Der er ingen grund til at betale 2 gange, for samme service.. :-)

Jeg venter bare på venturer..
Avatar billede venturer Nybegynder
23. august 2006 - 15:28 #8
Kig her: http://www.eksperten.dk/spm/727922

Var det alle 100 du ville give til thesurfer?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 16:23 #9
Ja, det var jo hans løsning der klarede det.. Beklager kludderet
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. august 2006 - 16:29 #10
God karma til venturer og thesurfer