Avatar billede cbotved Nybegynder
23. august 2006 - 14:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Net-drev + net-udskrift

Hejsa!

Jeg skal have min bærbar til at arbejde 100% sammen med det netværk hvor jeg arbejder for tiden.

Jeg har fået Outlook til at hente min firma-mail. Og jeg har fået snuppet min fars VPN info's også... så jeg kan godt fx. lave fjernskrivebord til serveren...

Mit spørgsmål, er jo så bare:

1. Hvordan laver jeg min egen VPN adgang?
2. Hvordan tilslutter jeg printere?
3. Hvordan tilslutter jeg netdrev?

Mht. netdrev, så har jeg forsøgt under denne computer at oprette netdrev og skrive //01srv001/ osv.... men no luck
Avatar billede cbotved Nybegynder
23. august 2006 - 14:04 #1
BTW så kører jeg på nettet med TDC Hotspot her i huset (der er intet Net-stik ledigt på det kontor jeg sidder på), samt kører serveren Windows 2003
Avatar billede leif Seniormester
23. august 2006 - 15:50 #2
Snak med den netværksansvarlige / systemansvarlige

Vi kender ikke 100% deres opsætning
Avatar billede cbotved Nybegynder
23. august 2006 - 15:56 #3
Hej Leif

Problemet er at der ikke videre er, en sådan...
Avatar billede leif Seniormester
23. august 2006 - 19:16 #4
Hvis du skal kunne bruge DNS navnet på serveren skal du bruge den som DNS server og bruge \\01svr001.domain.tld\

1) Med hensyn til din egen VPN adgang er det jo anpå hvad VPN gateway der bruges.

2) Hvordan sidder printeren sidder på en lokal maskine eller er den konfigureret med egen IP ? Er den allerede konfiguret på en central Print Server ?

3) Men jeg anbefaler ikke at køre Netværksdrev over internettet, med mindre du har direkte 100mbit imellem lokationerne. (pga. hastigheden)

Er det meningen at din bærbar skal meldes ind i AD ?
Avatar billede cbotved Nybegynder
23. august 2006 - 19:24 #5
hejsa!

Jeg fik faktisk løst problemet på utrolig nem vis...

Ind i denne computer, og fanen computerens navn. Så ændrede jeg bare domænet til det rigtige... :D

Men det med vpn må lige vente lidt.... :)
Avatar billede cbotved Nybegynder
20. januar 2014 - 21:36 #6
lukket