Avatar billede tdktman Juniormester
28. august 2006 - 23:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Headset med alm telefonstik

Hej

Jeg har et headset, med et alm telefonstik, i ved det lille firkantede.

Jeg kan sætte det i min bærbare, i et modem stik tror jeg.

Hvordan får jeg feks. skype til og fungere over headsettet?

Mvh Tdktman
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 21:11 #1
Det tror jeg bestemt ikke du kan. Creative lavede dog vidst engang nogle modemer med indbygget lydkort. jeg tror nok det var det der kaldtes Voicemodem, men hæng mig ikke op på det. Prøv at kigge i manualen til din bærbar efter voicemodem.

Et modem er ikke en lydenhed, og der skal en lydenhed, altså en chip til, som Windows opfatter som en lydenhed. Et headset er en analog enhed og kan ikke ses af en PC. Din PC kan, af samme grund, heller ikke fortælle dig hvilke højttalere du har sat til.
En let måde at se hvilke lydenheder din computer ser er: Kontrolpanel -> Lyde og lydenheder.
Et godt headset koster nu heller ikke mere end 120 kr. Der fåes enda meget billigere, og det som regel kun høretelefonerne der er af dårlig kvalitet. Mikrofonerne rækker altid.
Avatar billede gree Nybegynder
13. september 2006 - 00:05 #2
Jeg er så godt som sikker på at det ikke kan lade sig gøre.

Det headset du har fået, passer til en "telecentral" eller de telefoner som fx. callcentre har. For at få en bærbar og et headset til at bruge Skype, må du bruge de to minijacks.

Du kan dog oges købe et RJ11 hun og to minijacks, og få det til at virke.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. september 2006 - 00:14 #3
... blot med det forhold at impedansen højst sansynlig ikke passer til en PC.
Avatar billede gree Nybegynder
13. september 2006 - 01:07 #4
Hmmm,,, så bliver det svært.
Det er jo tit en smagssag.
Jeg er selv lydmand, og mange af dem som det hedder sig, at de passer, lyder af l***. Og noget man fandt i gemmerne og skulle havde været smidt ud - virker perfekt.

Prøv, du kan ikke skade noget, hvis du har tjek på det.
Måske kun dine sarte øre - hvis du går op i god lyd :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. september 2006 - 01:31 #5
Jeg mener bare, at med indkøb af 2-3 stik til 20-30 kr/stykket, kan det blive et dyrt forsøg. Der er ikke engang sikkerhed for success. Selv billige headsets har en fortræffelig lyd, i forhold til hvad man kender fra en telefon.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2006 - 21:32 #6
tdktman: Hvad finder du selv ud af?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 19:39 #7
???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:30 #8
????
Avatar billede gree Nybegynder
16. oktober 2006 - 02:50 #9
Hvis at han nu ikke mener at vi er kommet med noget som han kan bruge, så sker der ikke noget. Jeg har da også nogle åbne, fordi jeg ikke har fået et svar jeg kan bruge til noget.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. oktober 2006 - 08:05 #10
Han har ikke givet respons en eneste gang, og jeg spørger jo også om hvad han har fundet ud af.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. november 2006 - 22:09 #11
tdktman: Lidt response.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 10:41 #12
...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. marts 2007 - 08:21 #13
???
Avatar billede tdktman Juniormester
06. juni 2007 - 23:32 #14
Send et svar akyhne så jeg kan give dig point
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. juni 2007 - 07:45 #15
Det kommer her:
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. juni 2007 - 09:19 #16
Ved du hvordan du lukker?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 12:52 #17
???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 15:52 #18
Skal vi lukke, eller er du faldet i søvn?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 02:13 #19
Respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 02:14 #20
Point er ikke uddelt endnu!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. september 2007 - 09:55 #21
... og spørgsmålet er ikke lukket!