Avatar billede bo Nybegynder
06. september 2006 - 18:11 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Genskabe slettede mails i Outlook Express (dbx-fil)

Hej

Der har været opstået en fejl i mit Outlook Express, hvorefter jeg ikke kunne gå ind i en bestemt mappe uden at OE gik ned.
Jeg kørte Norton Disk Doctor, og nu kan jeg godt komme ind i mappen, men alle mine mails (vigtige mails endda) er slettet.
Der ligger ingen mails i slettet post.

Er der nogen måder jeg kan genskabe disse mails på..?

Jeg har prøvet at søge efter dbx-filen i Norton UnErase Wizard, men kan ikke finde filen.

Er det muligt at finde mine mails igen..?
Avatar billede jtt Nybegynder
06. september 2006 - 18:21 #1
Der findes en række repair tools

se evt på.: http://www.google.dk/search?hl=da&q=repair+outlook+dbx&meta=
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. september 2006 - 20:30 #2
prøv at systemgendanne..fra før fejlen.

Det kan være ret svært at gendanne med div. programmer.
Avatar billede dkge Nybegynder
06. september 2006 - 20:31 #3
Hej.
Når du har prøvet google link og hvis det ikke lykkedes,så er der et program der hedder "recover my files"eller "pc inspector file recovery" det kan du måske prøve,jeg er ikke sikker,men engang kunne jeg ikke finde et af mine drev på harddisken,det kunne dette program,så jeg fik 98 % af alt tilbage igen
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. september 2006 - 20:33 #4
Avatar billede bo Nybegynder
09. september 2006 - 12:18 #5
Kan jeg godt systemgendanne fra før fejlen, uden at jeg har haft taget nogen sikkerhedskopi i lang lang tid..?

Jeg kører med Win98 SE, og hvordan systemgendanner jeg, hvis jeg ikke har nogen sikkerhedskopi..?

Jeg har prøvet programmet Advanced Outlook Express Repair, men det kan desværre kun genskabe 24 mails (de ældste) ud af ca. 400-500 mails.
Jeg har også prøvet et par andre programmer de virker heller ikke.

Jeg kører med Norton SystemWorks 2005 Premier, men har først nu (efter fejlen) installeret GoBack.
Er der andre standard installerede programmer i SystemWorks som kan genskabe filer, evt. før fejlen..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. september 2006 - 12:54 #6
du kan ikke systemgendanne i win98, troede det var XP.
Du kan prøve et af programmer fra mit link, ellers tror jeg ikke der er så meget andet at gøre.
Avatar billede jtt Nybegynder
09. september 2006 - 15:38 #7
Hvormeget fylder *.dbx filen ? Vil du vurdere at den har den "rigtige" størrelse, i.f.t. til din ca. 500 mails ?
Avatar billede visto Professor
10. september 2006 - 15:39 #8
Det kan ikke bruges til så meget lige nu, men fremover: Tag en kopi af mappen med dine mails en gang imellem. Mappen finder du under menupunktet Funktioner / Indstillinger / Vedligeholdelse / Lagringsmappe
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. september 2006 - 19:15 #9
fandt du en løsning..??
Avatar billede visto Professor
20. september 2006 - 21:01 #10
Jeg troede ellers at jeg havde afsluttet alle gamle spørgsmål, men det havde jeg altså ikke...
Om jeg fandt en løsning? Både og.
Jeg prøvede med flere af de der programmer der med større og mindre held kan genskabe filer, som er slettet fra papirkurven, havde mest held med pci_filerecovery.exe fra pcinspector.de.
Så købte jeg Advanced Outlook Express Repair, som yderligere klarede noget. Lidt durt for så lidt.
Det lykkedes langt fra at genskabe alle tabte mails.
Så -bartfreak og bo, læg venligst svar, så er der point til jer.
Og jeg gentager mit råd: tag en kopi/backup af lagringsmappen en gang imellem.
Avatar billede visto Professor
20. september 2006 - 21:05 #11
Jeg forstår i øvrigt ikke at spørgsmålet har det nummer det har, og at det står som oprettet 6/9 2006. Det er et adskillige år gammelt spørgsmål, som ifølge mine egne registreringer skulle være afsluttet forlængst. Der er ikke datakoks på Eksperten, vel?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. september 2006 - 21:13 #12
det tror jeg ikk´.?
Avatar billede visto Professor
20. september 2006 - 21:17 #13
Undskyld - jeg troede at det var et af mine spørgsmål, siden jeg fik en mail, om noget jeg en gang selv har haft problemer med, men ser nu at det er et spørgsmål fra bo.
Beklager - jeg er lidt træt!
Avatar billede dkge Nybegynder
20. september 2006 - 22:01 #14
Hej.
Jeg bruger et meget lille program til at tage backup af hele min outlook express,den tager også nyhedspgrupperne med,det bruger jeg 3 til 4 gange om ugen.
Her er linket:
http://www.abf-soft.com/outlook-express-backup.shtml
Hilsen Gert
Avatar billede bo Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:58 #15
Jeg har prøvet at finde og genskabe div. dbx-filer, men desværre uden det store held.
Eller dvs. jeg har fundet ca. 5 % af de tabte mails, men desværre ikke de vigtige af dem.

Så hvad der er sket siden alle mailsene lige pludselig er slettet i denne ene dbx-fil er meget mystisk.
Men et par dage tidligere havde Disk Doktor fundet en fejl i denne ene dbx-fil, så det kan være det er dette program, som så har slettet alle mailsene og oprettet en ny dbx-fil. Fordi dbx-filen var på en eller anden måde oprettet den dag alle mailsene forsvandt, og dbx-filen var nok et par år gammel.

Så nu kan jeg lære at tage backup mere end én gang om året...

Men I skal ha' mange tak for hjælpen alle sammen.