Avatar billede pwn Forsker
06. september 2006 - 21:55 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Windows ødelagt - data kryteret

Jeg har en msk. med Win XP PRO, der giver fejl i ini-filen og en fejl med hal.dll. Den sidste har jeg repareret ved at kopiere over fra windows-cd'en.

Jeg kan ikke fiske mine data ud, da den er NFTS-formateret (det eneste jeg kan se er Windows mappen og et par filer).
Kan jeg læse windows ind oveni eller i en ny mappe og derved komme til mine data?

mvh
p
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2006 - 21:58 #1
Du kan installere en ny version af Windows du skal blot vælge "ikke at formatere"
Avatar billede pwn Forsker
06. september 2006 - 22:40 #2
perfekt:-)
Send venligst et svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2006 - 22:53 #3
Hvis dine data er krypteret, så kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede pwn Forsker
06. september 2006 - 23:02 #4
Nej, det var vist et forkert ordvalg. Men disken var formateret på den måde, at jeg ikke blot ved at sætte disken ind i en ide-adaptor og via usb-porten se disken som et eksternt drev. Der kunne jeg kun se Windowsmappen, et par filer og en mappe, der var nedtonet. Jeg har fået mine data tilbage ved at geninstallere windows oveni den eksisterende.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2006 - 07:45 #5
:o)
Avatar billede pwn Forsker
07. september 2006 - 08:58 #6
Der var nu ingen data på maskinen - jeg formaterede ikke. Er de "gemt" et sted unden for den nyinstallerede Windows?
Avatar billede tidemann Nybegynder
07. september 2006 - 23:05 #7
Har du gjort sådan, da du installerede windows igen:

http://spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

ellers læs måske denne tråd:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29401
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2006 - 23:09 #8
Hvis der var data på computeren og du ikke har formateret så bør dine data være intakte, har du set i stifinder ??
Avatar billede pwn Forsker
07. september 2006 - 23:57 #9
Jeg er ret sikker på, at jeg på intet tidspunkt har trykket R - så jeg har ikke fulgt tidemann's links anvisning.
Der er ingen data, når jeg ser i Stifinderen - her ligner det en ny-installation som efter en formatering.
Alle bidragydere - send et svar, så fordeler jeg points.
Avatar billede tidemann Nybegynder
09. september 2006 - 12:38 #10
Avatar billede pwn Forsker
09. september 2006 - 13:50 #11
Tidemann; det link er bookmarked for en anden gangs skyld. Programmet skal (helst) installeres inden man for brg for det, men tak for tippet:-)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2006 - 14:16 #12
Prøv lige at forklare hvad status er lige nu - har du et kørende system men mangler dine filer ??
Avatar billede pwn Forsker
09. september 2006 - 14:34 #13
Status: Det er mine gamle mails, der mangler - resten havde jeg en sikkerhedskopi, der ikke var så gammel. E-mail kontoen er reetableret fra en 1 år gammel sikkerhedskopi, så jeg kan leve med det. Det er altså filen fra Outlook Express, jeg havde håbet var intakt. Ved nærmere eftertanke, så ligger den vel under styresystemet og er dermed overskrevet i modsætning til Outlook, der er en del af Officepakken.
Avatar billede tidemann Nybegynder
09. september 2006 - 21:13 #14
Jeg har altså installeret det efter, og har fundet en del jeg kunne gendanne.
Jeg glemte nemlig at tage kopier af tingene, så jeg græd meget ;o)

Men kan du ikke installere det på en anden pc, og hente det over på den? Så du IKKE overskriver noget!!
Avatar billede tidemann Nybegynder
09. september 2006 - 21:15 #15
Det er jo heller ikke sikkert, at det lige er det sted der bliver overskrevet, det kommer vel også lidt an på hvor meget plads der er?
Avatar billede kingomand Novice
10. september 2006 - 10:56 #16
Jeg har netop lavet en sådan installation, og jeg fik da fisket alle mails ud af
Outlook Express.
Avatar billede kingomand Novice
10. september 2006 - 11:03 #17
Vis skjulte mapper og filer skal være slået til.
Gå ind i din Outlook Express og se under vedligeholdelse hvor din mappe gemmer sig. I den kopi der er dannet under installationen, vil den typisk også befinde sig der.
Pas på nu hvis du kopiere over i din nye OE, den vil overskrive de mails du har fået efter installationen, så det skal helst gøres lige efter install. Adressekartoteket finder du iøvrigt også her.
Avatar billede pwn Forsker
10. september 2006 - 11:03 #18
Det kunne da godt være, at man skulle gøre forsøget - tager lige en total back-up først:-)
Avatar billede kingomand Novice
10. september 2006 - 11:08 #19
Jeg måtte "fiske" mine mail ud af forskellige mapper, men de lå på stribe nedad i stifinderen lige efter hinanden.Du kan jo se hvor meget de fylder,dem der fylder mest
er jo dem med "indhold"
Håber du finder dem.