Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Blokering af nummer på mobil

Nogle der ved hvordan man blokere et nummer på en mobil telefon ?

Kan man gøre det fra telefonen, eller skal man ringe ind til telefonselskabet ?

Har taletidskort.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2006 - 20:53 #1
Jeg vil også lige gerne vide om man kan det :)
har telmore..
følger spændt med :)
Avatar billede rtkp Nybegynder
09. oktober 2006 - 21:32 #2
Jeg har snakket med Cbb. De siger at det er forskellígt fra selskab til selskab, nogle telefoner tillader det, andre ikke. men ring til selskabet.

Vh rtkp
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. oktober 2006 - 21:53 #3
Okay syntes ikke jeg kan finde nogen steder på min mobil man kan gøre det, så det nok TDC jeg skal snakke med, og kender jeg dem ret så koster det nok kassen af få gjordt ;)

Jeg takker smid et svar
Avatar billede rtkp Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:18 #4
Ja det er nok den eneste mulighed :)

/ rtkp
Avatar billede hacked Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:41 #5
Hos nogle teleselskaber kan man købe den service. I sin tid kostede det vist 50 kr. hos Orange. Kan ikke huske om det var per nummer.
Hvis der er tale om chikane kan du gå til politiet, og foretage en anmeldelse.
En god ide er at få en udskrift fra dit telefonselskab inden (også selvom der blot står hemmeligt nummer).
Politiet kan herefter kræve, at telefonselskabet oplyser telefonnummeret der er blevet brugt (hemmeligt nummer ect.). Såfremt det er meget grov chikane er der mulighed for at få et tilhold.
Samsung D800 indeholder en blocklist. Z500 gør til email. Nogle NEC telefoner gør også. Det kommer også i høj grad an på hvilket system der er på din telefon (standard, udbyder specificeret osv.). Nogle udbydere vælger at slette/tilføje funktioner ect.
Avatar billede hacked Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:46 #6
Det er muligt at følgende også kan være til hjælp:
http://www.symbianware.com/product.php?id=blacklist60
Avatar billede hacked Nybegynder
09. oktober 2006 - 22:49 #7
Glem Samsung D800.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2006 - 11:44 #8
Malkor, nu nævner du z500, har en z300 så også ? :)

z300 er en større model end z500...

dog kan ejg ikke rigtig finde det :s
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. oktober 2006 - 16:51 #9
Ja det var total chikane, det man min kærestes mobil der fucked, jeg fik 40 af de samme smser i går aftes, så jeg ville bare se om jeg kunne blokere hendes nummer indtil det var i orden igen, det er der nu, så det ikke så aktuelt mere fra min side.
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. oktober 2006 - 21:40 #10
Malkor og rtkp smid nogle svar, også gerne på thiazz spørgsmål :)
Avatar billede hacked Nybegynder
10. oktober 2006 - 22:33 #11
Jeg mente, at Z500 har en blocklist til email. Jeg er godt klar over det ikke helt fremgår ved min kommentar - 09/10-2006 22:41:42.
På min Z500 ligger der et system specifikt til telia. Hermed et svar.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2006 - 23:39 #12
hehe bar iorden :) tror jeg ringer til tele selskabet så
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2006 - 23:39 #13
og tak michael-k :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:20 #14
Mig som takker :)
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 09:14 #15
Har en "old school" Nokia 101, sig lige til hvis nogen ved hvordan man blokerer numre med den! Mit cbb selskab kan ikke gøre det.