Avatar billede jeanette18 Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

bios update program virker ikke??

Hmmm - efter dugfrisk formatering, installering af windows pro samt aktivering er det umulig for mig at bruge asus update programmet. Jeg får forskellige fejlmeldinger men INDEN formateringen havde jeg med succes benyttet mig af dette her link: http://www.eksperten.dk/spm/730160.

En af fejlmeldingerne lyder bl.a. at bundkortet ikke kunne findes.
Jeg har et asus P4C800 deluxe og vil egentlig bare gerne have nyeste bios installeret. Jeg kan heller ikke finde update programmet på asus hjemmeside men har forsøgt via google med søgeordene: asus bios live update. INGEN af de forskellige update programmer kan jeg benytte.

Hvad gør jeg?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. oktober 2006 - 21:45 #1
Har du en firewall der driller? Prøv at deaktivere den.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:54 #2
Ok - men den eneste firewall som jeg har på systemet - er zyxels på det trådløse netværk.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:04 #3
Du har vel også Windows XP's egen firewall. Har du husket at deaktivere den?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
19. oktober 2006 - 08:50 #4
Heysa. Nej den benytter jeg ikke. Jeg har ikke andre end den som sidder bag zyxel routeren. Normal bruger jeg også zonealarm pro men har af forskellige årsager droppet den indtil videre.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:30 #5
Hvilke fejl får du?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. oktober 2006 - 00:13 #6
Jeg får først denne her efter klik på setup:
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=632

Når jeg så klikker på ok i dialogboksen til højre får jeg denne her:
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=633

Efter klik på ok igen bliver installationen annuleret.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. oktober 2006 - 00:20 #7
Har du prøvet med en ældre version?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. oktober 2006 - 00:20 #8
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. oktober 2006 - 09:24 #9
Desværre - ingen af dem jeg har prøvet har virket. Får fortsat samme fejlmelding.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:09 #10
Prøv at installere i fejlsikret tilstand. Måske kan det hjælpe.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
01. november 2006 - 09:20 #11
Heysa igen. Jeg tror jeg har prøvet ALT og stadigvæk virker det ikke. Jeg har benyttet mig at diskette løsningen og alt er ok nu.
Læg venligst et svar for point og tak for indsatsen:)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. november 2006 - 09:28 #12
Det var mystisk. Men godt du fandt ud af disketteløsningen.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. november 2006 - 16:07 #13
Og tak for point :o)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
01. november 2006 - 17:36 #14
:)