Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 16:11 Der er 51 kommentarer og
3 løsninger

Content IE5 - hvordan slettes indholdet?

Jeg er ved at ryde op i min PC.
Har fundet ud af der ligger over 60 gb i en mappe jeg ikke kan finde. men den skulle hedde Content IE5. Jeg køre med winXP Pro
Det er her de mange gb ligger:
C:\Documents and Settings\John\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content IE5.
Hvordan får jeg slettet de gb uden at skulle til at formatere?
Avatar billede leif Seniormester
26. november 2006 - 16:13 #1
Højreklik og sig slet hvis du er sikker !!! :D

Men ellers i Internet Explorer -> Funktioner -> Internet indstillinger -> Slet filer -> OK
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 16:24 #2
Så enkelt er det ikke. Har jeg prøvet men de vil ikke slettes - ingenting sker når jeg gør det
Avatar billede kabbak Professor
26. november 2006 - 16:34 #3
har du prøvet med diskoprydning, den ligger i tilbehør > systemværktøjer
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 16:44 #4
Det er ikke i Temporery Internet files det ligger. Det er i en mappe der hedder Content IE5. Jeg kan ikke få den frem på skærmen men har hentet et program der sger det ligger der.

C:\Documents and Settings\John\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content IE5
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 16:45 #5
Diskoprydning, slette cookies og Temp Int Files er gjort uden virkning
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 16:53 #6
log på med en anden bruger og slet HELE mappen, det er den bedste måde at slette hele mappens indhold på (der er nemlig mapper der ikke vises selvom man har admninistrator rettigheder), men logger man på med en anden bruger (med administrator rettigheder),vil man kunne slette hele mappen.
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 17:02 #7
Kan man slette Content IE5 ? det er da en system mappe eller hva?
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 17:02 #8
Er det ikke blot fordi, du kører med skjulte filer?
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem.
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 17:07 #9
Selve mappen "Content IE5" vil blive gendannet efter sletning, dvs den skal være der.
Men du kan slette indholdet i mappen
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 17:12 #10
Okay - det prøver jeg lige så....
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 17:18 #11
Du skal være opmærksom på, at den optræder i Administrator og der kan den blot slettes, MEN den bliver genoprettet INCL indhold og det er korrekt.
Tillige vil den også være at fine i ALL USERS, da Administartor jo er en del af dem.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 17:19 #12
haverslev, selv med skjulte filer, osv slået til (dvs så de vises) er der mapper i temp internet files, man kan kun se via en command prompt, eller ved at logge på med en anden bruger
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 17:23 #13
niels_hansen > dem spørger ønsker at se/slette, er der ikke problemer med.
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 17:31 #14
Ja jeg kan altså ikke finde den mappe så jeg kan slette den selvom jeg nu har får alle skjulte filer og mapper frem.
Når jeg skriver C:\Documents and Settings\John\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content IE5 kommer den ikke frem.
Hvad kan det være der har hobbet sig op derinde?

John
Avatar billede morhan Novice
26. november 2006 - 17:33 #15
Content IE5

det kan skyldes du mangler et punktum: Content.IE5
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 17:34 #16
shit - skal der være punktum? smiler ups
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 17:39 #17
Gik udfra at du var logge på med admin konto, er du ikke det ?

Du skulle gerne via stifinder, under Document & setting, finde alle brugere og under deres Lokale indstillinger finde frem til mappen Temporary Internet Files\Content IE5
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 17:42 #18
Så er mappen fremme. 32 mapper smæk fyldt med filer som ikke vil slettes
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 17:50 #19
og du er logget på emd en anden bruger ? (mange af filerne vil nemlig være "i brug" og derfor vil du ikke få lov at slette dem)
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 17:54 #20
Måske er det index.dat-filer, der spøger. Prøv at kigge her:

http://www.codeode.com/privacymantra/locations/index.dat/index.html
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 17:56 #21
Nogen af disse kan ikke slettes, hvis du har IE åben og som niels_hansen siger at du KUN er logget på med admin. rettighed og drefor ikke har rettighed til at slette i administratorkontoen
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 17:59 #22
I linket, jeg har lagt, foreslås der at oprette en ny administratorkonto. Det skulle kunne give adgang til dem alle.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 19:11 #23
milter det er allerede foreslået ;) (altså at logge på med en anden bruger med admin rettigheder)
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2006 - 19:39 #24
Hent Crapcleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Start programmet, fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder.
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 19:41 #25
niels hansen > Jo, jeg læste det godt nok ;) Min tankegang var lidt i retning af det her (uden at vide, om det er korrekt):

Man må gå ud fra, at der på den computer, der omtales i mit link, allerede findes en konto med adminrettigheder, og så kunne forfatteren jo bare henvise til at åbne fra den konto. Om det gør nogen forskel, at adminkontoen er ny eller en, der er oprettet sammen med installeringen af styresystemet, det ved jeg ikke.
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 19:50 #26
sådan - nu fik jeg det væk - dejligt med over 60 gb ekstra igen.
Men fuck - troede da at når man fjernede alt i Temp Inter Files så var alt slettet fra nettet - men nej - ALT er der stadig. Alt hvad jeg havde i Concent IE.5 var spor fra nettet. Bannere, foto tekst osv... over 60 gb
Det virkede med at lave en ny admin-konto.

Tusind tak for hjælpen - hvem skal ha point?

John
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 20:19 #27
matias > Du skriver: "Det virkede med at lave en ny admin-konto."

Jeg ved stadig ikke om det er korrekt, men jeg kunne tænke mig, at det hænger sådan sammen:

Ifølge det, jeg har fundet ud af, så kan man ikke slette index.dat-filer, som er i brug med den konto, man er logget på med. Hvis du logger ind på en adminkonto, som er oprettet samtidig med alle andre brugere, så betragtes alle brugeres index.dat-filer som "aktive" og kan derfor ikke slettes. Hvis du opretter en ny adminkonto, har den ingen "history", og derfor kan du få adgang til og slette filerne. Men son sagt, jeg ved ikke, om det er en korrekt tolkning ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2006 - 20:21 #28
Crapcleaner har ingen problemer med at slette Index.dat filer.*S*
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 20:26 #29
..... og hvad pointene angår, så synes jeg, det var en fælles indsats fra alle. Hvad med at dele pointene mellem alle deltagere? Du har jo investeret ret mange af dem ;)
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 20:30 #30
fromsej > Lukker Crapcleaner selv ned for alle programmer, som kan nægte adgang til at slette index.dat-filer, eller hur?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 20:35 #31
milter problemet er ikke kun index.dat filen, men at mapperne er skjult (selv hvis visning af skjulte filer er slået til, samt vis systemfiler), det er først når man logger på med en anden bruger man kan se at mapperne indeholder mere end der umiddelbart kan ses.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 20:42 #32
niels_hansen > gælder kun for selve Administratorkontoen
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2006 - 20:44 #33
Milter >> Jeg bliver dig svar skyldig på hvordan det virker, men det virker. ;-)
Det er også glimrende til oprydning i registreringsdatabasen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 20:54 #34
haverslev ikke hos mig, der er det gældende for hvem som helst der logger på (at man ikke kan se hele mappe indholdet), men i en command prompt kan man godt tilgå mapperne (hvilket også gælder for administrator kontoen)
Avatar billede matias Nybegynder
26. november 2006 - 20:56 #35
alle mand afgiv svar og jeg fordeler point
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 21:03 #36
niels_hansen > det forstår jeg ikke, jeg kan slette alt.
Men som skrevet tidligere, så kommer der en 3-4 mapper med det samme, hvis man har åbnet IE samtidig med ;O)
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 21:05 #37
Får i også jeres eksperten e-mails i pakker af 3 4 5 6 stykker ?
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 21:11 #38
Jeg har kigget lidt på de der sat*** index.dat-filer tidligere, og jeg mener at kunne huske, at der stadig ligger en kopi af dem i systemgendannelsesfilerne, hvis man ikke sletter alle punkterne der. Jeg kan ikke finde noget oplysning om det lige nu.

Jeg har ikke selv checket, da min kone ikke kender alle de her små tricks. Jeg nøjes bare med at slette dem en gang imellem ;)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 21:15 #39
afvis venligst mit svar, og giv dem til fromsej istedet for, han er den enste udover mig der kom med en løsning.
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 21:16 #40
haverslev > "Får i også jeres eksperten e-mails i pakker af 3 4 5 6 stykker ?"

Jeg har også på fornemmelsen, at de sender ud for hver ca. 10-15 minutter.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 21:17 #41
Jo de ligger i systemgendannelses punkterne, de er først væk derfra, hvis du lave en gendannelses punkt eller windows selv laver et kontrolpunkt efterfølgende.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 21:19 #42
niels_hansen > det er da utroligt, vi andre har så BARE været Fyld - skam dig
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 21:21 #43
haverslev næ det siger jeg ikke i har, men ikke destro mindre mener milter at han skal bestemme hvordan point fordeles, og det irriterer mig, og derfor beder jeg spørger om at afvise mit svar.
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 21:24 #44
:-)

Jeg troede, de tider var forbi ;-)
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 21:25 #45
Hvad er det for en holdning at have, det er jo ikke os der bestemmer her i tråden.
Hvis opretter spørger "Tusind tak for hjælpen - hvem skal ha point?" og en giver et svar på det, så er det jo ikke ensbetydende på at han får points eller hans kommen tar er rigtige - right ;O)
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 21:27 #46
Og jo, du siger NETOP at det kun er dig og fromsej der kom emd eEN løsning
Nu er jeg sgu pisset af med de udtagelser
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2006 - 21:31 #47
Rolig nu.*S*
Der er kommet masser af gode indlæg, ingen grund til at hidse sig op.
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 21:34 #48
matias > Undskyld spam!

niels >

1: Hvor har du lagt et svar?
2: Hvilket forslag fra dig fik løst problemet for matias?
3: Hvor "bestemmer" jeg, hvem der skal have point og hvor mange? Jeg kommer med et forslag til løsning af hans problem, som ser ud til at virke, derefter foreslår jeg, at pointene fordeles mellem alle deltagere. Jeg hører absolut ikke til de pointliderlige herinde, faktisk var det det, som fik mig til at tage en pause på eksperten.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 21:35 #49
fromsej læg venligst et svar her http://www.eksperten.dk/spm/747258 ;)
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 21:42 #50
niels > ups, jeg havde fuldstændigt overset dit svar 26/11-2006 17:50:07.

Jeg troede kun, man lagde et svar, når problemt var løst, eller spørgeren bad om et.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 21:50 #51
milter ja og løsningen jeg gav var 26/11-2006 16:53:07, så al den diskuteren herefter har ikke rigtig været med til at løse problemet (med undtagelse af fromsejs ret gode link)og af den grund for han mine point.
Avatar billede haverslev Novice
26. november 2006 - 21:53 #52
niels_hansen, SB Screem bille er hvad du nu kalder dig selv - DU ER BARE FOR MEGET
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. november 2006 - 21:53 #53
ps man lægger et svar når man mener eller ved at det man har skrevet er løsningen (og jeg vidste at det jeg skrev 26/11-2006 16:53:07 ville løse problemet)

Ret mig venligst hvis det ikke er tilfældet mht at lægge et svar.
Avatar billede milter Ekspert
26. november 2006 - 22:26 #54
niels > Jeg tror stadig ikke, at alle filer ville kunne slettes uden en command prompt, som du ikke taler om i det link.

Da matias spurgte, hvem der ville have point, ventede jeg et stykke tid på respons fra andre. Faktisk lagde jeg først en kommentar, i håbet om at andre ville komme med en reaktion. Da det ikke skete, foreslog jeg at dele pointene, fordi jeg syntes det var den mest retfærdige løsning.

Jeg er ikke her på eksperten for at samle point. Jeg er her for at prøve at finde ud af, hvordan alle de skide 0'er og 1'er finder vej rundt i hele systemet. Jeg kommer med forslag, og hvis det virker for spørgeren, så lagrer jeg det i min personlige databank (HB-1948) og håber at min memory ikke er blevet slettet eller ramt af virus i mellemtiden, hvis jeg får brug for det en anden gang.

De metoder, jeg har brugt til at løse diverse problemer på min egen og andres computere, virker ikke nødvendigvis på alle andre computere. Matias kunne åbenbart ikke få det til at virke på sin med dit forslag.

Kan vi ikke bare tage det der pointræs lidt roligere? Deltager vi ikke bare her på eksperten for at hjælpe andre og samtidig lære lidt mere?