Avatar billede well_r Nybegynder
30. november 2006 - 14:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

netværkskort bliver ikke fundet!

først og fremmest.. HJÆÆÆLP!

jeg er stadig ny til det her linux.. og søger derfor hjælp..
mit problem består i at jeg prøver at komme på mit trådløse netværk, som virker MEGET fint i windows, men som simpelthen ikke fungerer i linux

jeg kører linux ubuntu..tror det er den seneste distrubution, downloadede den i hvertfald fra hjemmesiden for to uger siden..

anyways..
nu vil de fleste nok tænke..aha!.. han mangler ndiswrapperen..
men nej..den har jeg installeret..og jeg har også installeret min driver til netværkskortet..:

eagle1@eagle1-desktop:~$ ndiswrapper -l
Installed drivers:
mrv8ka51                driver installed, hardware present

jeg har været inde under "system - administration - netværk" og her finder jeg kun to elementer.. det ene er "wired connection" som jeg kører på lige pt. og den anden forbindelse er modemforbindelse - som er slået fra tror jeg..

ser frem til at få det til at virke på linux - så jeg kan bruge mere tid og lære systemet rigtigt at kende

Hilsen
Wel Rachid

- tak på forhånd
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2006 - 17:43 #1
Hvis du hadde opplyst om fabrikkmerke og type så hadde det gått an å finne ut om det fantes en native Linux driver, i stedet for en Win driver.
Avatar billede well_r Nybegynder
30. november 2006 - 20:54 #2
jamen problemet ligger jo i at den ikke kan finde mit hardware overhovedet..
det er et asus wireless LAN PCI adapter: WL-138G
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2006 - 23:18 #3
Da ser det ut som du er rett av gårde ettersom det ikke ser ut som om dette kortet har native Linux støtte. Da blir vel Ndiswrapper det rette. Bruker Atheros chip og native Linux støtte på mine PC'er. Vet dessverre lite om Ndiswrapper.
Avatar billede well_r Nybegynder
01. december 2006 - 15:06 #4
øv..nogen andre der kan hjælpe mig?

som sagt er ndiswrapperen installeret
Avatar billede well_r Nybegynder
08. januar 2007 - 11:00 #5
lukket