Avatar billede cbotved Nybegynder
02. december 2006 - 13:14 Der er 7 kommentarer

Opsætning af VPN forbindelse

Hejsa

Har lige fået Fullrate bredbånd, med én ZyXEL Prestige 2602R-61.

Jeg har allerede en DLink DI-824VUP+ tråløs router, som også kan VPN.

Jeg vil så gerne kunne lave et VPN forbindelse når jeg er ude i marken, tilbage til min Synology NAS server, som har IP 192.168.0.105, på mit hjemmenetværk.

Er der nogle der ved hvordan de forskellige enheder skal sættes op? -har prøvet med manualer osv. men gik død
Avatar billede cbotved Nybegynder
02. december 2006 - 13:40 #1
Jeg har lige lavet et billede, som viser hvordan det er bygget op:

www.coolshirt.dk/netvaerk.gif
Avatar billede leif Seniormester
02. december 2006 - 18:19 #2
Kan din D-Link agere VPN server eller kun VPN klient ?
Avatar billede leif Seniormester
02. december 2006 - 18:28 #3
1. Sørg for at AL trafik er forwardet til 192.168.0.1 fra 192.168.1.1
2. Log ind i D-Link og gå ind i Home -> VPN -> Tryk på PPTP server setings
3. Sæt Username & Password og Enable den.
4. På din bærbar Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> Guiden Ny forbindelse -> Næste -> Oprette forbindelse til Arbejdsplads -> Virtuelt Privat Netværk -> Tast et navn ->  Foretag IKKE indledende opkald -> Tast din WAN IP -> Brug ikke Chipkort -> Kun til eget brug -> Udfør
Avatar billede leif Seniormester
02. december 2006 - 18:28 #4
Jeg vil tro det virker men er ikke en garanti
Avatar billede cbotved Nybegynder
02. december 2006 - 20:12 #5
Så...

Nu kom jeg da så langt at jeg på min dlink kan se der kommer noget trafik, den skriver dog:

Sunday November 26, 2006 14:05:40 pptp_call_destroy>destory call 0 from tunnel 0
Sunday November 26, 2006 14:05:40 [pptp_call_destroy]: Closing PPTP call; [tunn=0], [call=0]
Sunday November 26, 2006 14:05:40 receive stop_ctrl_conn_rqst, tunnel 0
Sunday November 26, 2006 14:05:40 [peer](1)general request to clear.
Sunday November 26, 2006 14:05:40 [pptp_conn_destory]: Closing PPTP connection; index=0
Sunday November 26, 2006 14:06:24 [START_CTRL_RQST] ESTABLISHED; index=0.
Sunday November 26, 2006 14:06:25 pppd: we ask authentication, but peer not support

i dens log.

kan det skyldes man ikke kan/skal bruge windows's vpn forbindelse men købe dlinks egen??

på den pc som prøver at få adgang, står den bare stille på "Kontrollerer brugernavn og adgangskode"
Avatar billede leif Seniormester
02. december 2006 - 20:47 #6
Hvis klienten bare står og skriver Kontrollerer Brugernavn & Adgangskode er det fordi klienten ikke modtager svar fra D-link, det kan være din Zyxel som blokerer
Avatar billede cbotved Nybegynder
02. december 2006 - 20:52 #7
Tja... den har jeg bare sat til at "bridge" til d-link'n.

Det vil så sige at jeg faktisk ikke længere kan få fat på via ip'n 192.168.1.1, og dlink nu har fået tildet min offentlige IP.

Har du evt. tid til at fjernstyre min pc, for at se hvad jeg snakker om?