Avatar billede jensenil Nybegynder
03. december 2006 - 00:59 Der er 7 kommentarer

Start med et bestemt ark i en projektmappe

Jeg vil hører om det er muligt, at når man åbner et regneark i excel som består af flere ark, at man kan starter med et bestemt ark hver gang man åbner regnearket.
Avatar billede hubertus Seniormester
03. december 2006 - 08:00 #1
Du kan lægge en vba kode ind i thisworkbook

Private Sub Workbook_Open()
  Worksheets("ark2").Select
End Sub

ark2 kan du så udskifte med navnet på det ark som du ønsker at starte på, når du åbner din workbook.
Avatar billede jensenil Nybegynder
03. december 2006 - 12:48 #2
Tak for hjælpen. Hvis du gider at give et svar, så kan du få dine point.
Avatar billede hubertus Seniormester
03. december 2006 - 13:17 #3
Et svar :o))
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 20:49 #4
Prøv med et svar :)
Avatar billede hubertus Seniormester
19. juli 2010 - 21:46 #5
ET svar :0))
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2010 - 23:34 #6
Hubertus, blot for nysgerrighedens skyld...
Det er næsten 1 år siden der blev sendt en mail om at jeg skrev en kommentar - hvorfor reagerer du først nu?
Avatar billede hubertus Seniormester
20. juli 2010 - 09:37 #7
Hej John
Det var nu mest fordi jeg var ved at rydde op i egne åbne spørgsmål, og så støtte jeg på dit. Egentlig interessere pointene ikke såmeget, så når en opgave er løst, så sker det, at jeg ikke får afgivet et svar. :0)

mvh. Hubertus