Avatar billede lonebiker Nybegynder
24. december 2006 - 04:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjemmesiden svæver, holder det??

Egentlig er jeg selv tilfreds med min baggrund, men er lidt usikker på om det er for "poppet"

Det har været planen at det skulle se ud som om hjemmesiden svævede over landskabet.

Skal ses i opløsning 1200 og derover, da den er lavet med fast pixel, så man ser ikke baggrunden i 1024, men det er også iorden.
Avatar billede lonebiker Nybegynder
24. december 2006 - 04:49 #1
åhhh ja.  www.lonebiker.dk
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2006 - 09:14 #2
Din baggrund tager ret meget af billedet, men jeg synes at lige i dette tilfælde er det okay. Men du bør passe rigtig meget på med, at lave en hjemmeside til opløsningen 1200. Det er alt for stort at sigte. Gå efter 1024x768, da det er normalen.
Avatar billede Slater Ekspert
24. december 2006 - 11:17 #3
Faktisk er der ifølge W3C browser stats stadig 17% der bruger 800x600, så med mindre man laver et website specielt til computerkyndige, som kan forventes at have højere opløsninger generelt, bør man faktisk også tage hensyn til den opløsning.

Synes faktisk det ser ganske okay ud - baggrunden stjæler ikke opmærksomheden. Men der er ingen grund til at den skal være så kæmpestor.
Avatar billede lonebiker Nybegynder
24. december 2006 - 11:27 #4
De 17% er vel på verdensplan? det er kun 3.8% af mine besøgende der bruger 800x600, og de er for nedadgående, så dem spilder jeg ikke tid på.

Hjemmesiden er faktisk optimeret til 1024x768, de ser så bare ikke baggrunden, og det er jo egentlig ligegyldig, det er jo bare lir.
Avatar billede lonebiker Nybegynder
24. december 2006 - 11:56 #5
Men det var mere om man syntes det var for meget med et billede som baggrund, og om svæveeffekten er iorden, også med afstand imellem frames, men det kan jeg forstå ikke er tilfældet.

Baggrunden er på 1680x1024, så den ikke gentager sig før opløsningen er større.

Tak for svar intil videre, venter lige lidt og deler så point imellem dem der lægger et svar.
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2006 - 12:08 #6
Det er altså lidt en skidt løsning, at lave et baggrundsbillede gigastort for at undgå repeat. Du kunne jo redigere i billedet, så det kunne repeates, og så højre kant passer med venstre og vice versa.

Men ellers synes jeg det virker fint. Jeg kan ikke ligefrem se, den svæver på baggrundsbilledet, men det ser helt okay ud, som er er nu.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. december 2006 - 18:57 #7
Lonebiker >> Nu forstår jeg dit brugernavn.Frtråde jeg at det betød Biker Lone. :)

Men det er godt nogle vilde cykelture du laver - Reskpekt!

PS! kan du ikke have link der ikke åbnes i et nyt browservindue istedet.

mvh
Mads
mvh
Avatar billede lonebiker Nybegynder
31. december 2006 - 16:04 #8
Jeg takker for respons, dem der ønsker point må meget gerne lægge et svar :-)

MVH
Erik
Avatar billede terkel-g Nybegynder
02. januar 2007 - 10:11 #9
Jeg synens det er en god baggrrund, det er godt den er gardint for ellers var det lidt for meget. den er ikke for poppet

flot side!
Avatar billede maqhem Nybegynder
02. januar 2007 - 10:34 #10
Svar? :)
Avatar billede lonebiker Nybegynder
03. januar 2007 - 19:54 #11
Der er ånentbart ikke andre der vil have point, så værsgo maghem, og tak!
Avatar billede hoppe_34 Nybegynder
04. januar 2007 - 17:46 #12
Jeg syntes siden ser godt ud.
Cykler forresten også selv bare ikke for sjov det er godt nok konkurrence men alligevel. ^^