Avatar billede jingle_jim Juniormester
29. december 2006 - 17:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

publisher 2003 - udskrivning til kant

Jeg har lavet en folder, som jeg skal have skrevet ud.. Jeg har lavet grafik helt ud til kant og kørt margen hjælplinierne helt ud til kant, men når jeg skriver den ud, så kommer der en hvid kant - hvordan får jeg den væk.. med andre ord, hvordan skriver jeg ud til kant
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2006 - 17:18 #1
Det er sikkert din printer som ikke kan printe til kant
Avatar billede razion Nybegynder
29. december 2006 - 17:19 #2
Prøv og gå op i filer og sideopsætning, også ret i margnerne.
Avatar billede jingle_jim Juniormester
29. december 2006 - 18:08 #3
Leif!

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige.. Jeg har nemlig tænkt på om alle printere kan skrive til kant eller.. Men hvordan finder man ud af det... jeg sidder nu i illustrator for at se om det måske var programmet, men også her får jeg problemet.. Dog kan jeg her opnå et resultat hvor jeg i den ene side næsten skriver til kant.. kun 1 mm fra.. men i den anden side er der fortsat ca 1½ cm også selv om der er tekst ud til kant??

Er klar over at der ikke er pænt med tekst til kant, men det var bare for at teste om det virker.. det er et baggrundsbillede som skal gå til kant i den endelig, men tog for meget blæk..

Printer: Hpdeskjet 940C
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2006 - 18:19 #4
Som jeg husker lige netop 940c så er den ikke til kant printer. De printere som kan koster normalt noget mere
Avatar billede tietgen Nybegynder
29. december 2006 - 20:38 #5
For at kunne udskrive i form af "kant til kant" skal du være i besiddelse af en printer som er født med muligheden for, at kunne udskrive kant til kant eller som ekstra tilbehør en speciel farvepatron som giver denne mulighed.

Se fx på Google: http://www.google.dk/search?hl=da&as_qdr=all&q=%22kant+til+kant%22+printer&btnG=S%C3%B8g&meta=

Ved gennemgang af manualen til "Hpdeskjet 940C" står der ikke noget omkring "kant til kant" det betyder ikke, at den ikke kan ofte er det dog således, at en mulighed som denne bliver skrevet med stort i manualer/reklamer m.m.

Som udgangspunkt er det normalt at en printer ikke kan udskrive "kant til kant" - printere med disse muligheder koster ofte mere end printere der ikke kan udskrive "kant til kant"

Venligst
Udviklingskonsulent, Karsten Carl Eklund
www.it-consuling.dk
Avatar billede jingle_jim Juniormester
29. december 2006 - 23:31 #6
Ok, jeg nåede også frem til samme resultat efter nærstudie af manual.. synes bare stadig det er mærkeligt at jeg godt kan få den næsten til kant til højre men ikke til venstre..

Tietgen - smid et svar..
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2006 - 23:32 #7
Det er anpå hvordan den har "fat" i papiret. Det er længe imellem jeg har en Blækprinter i hånden, så jeg kan ikke huske det !
Avatar billede jingle_jim Juniormester
11. marts 2007 - 15:25 #8
kunne Leif og tietgen ikke smide et svar, så får i lidt point
Avatar billede jingle_jim Juniormester
22. maj 2007 - 21:55 #9
Hallo...