Avatar billede lasse212 Nybegynder
19. januar 2007 - 09:27 Der er 12 kommentarer

Opsætning af printer i Navision version 3.56a

Jeg har lige købet en ny printer Brother MFC-820CW der er trådløs. men jeg ved ikke hvordan at jeg skal lave en sti til printer.

for at jeg kan komme til at printe ud.

Er der nogle der kan hjælp mig

/Lasse
Avatar billede jjam Juniormester
19. januar 2007 - 14:06 #1
Hej!

Når printeren virker fra windows så kan
du kan dele printeren på din lokale PC.
Del den evt. med navnet ’printer’

Skriv derefter i en dosbox (Start/Kør CMD <Enter>)
NET USE LPT2: \\ computernavn\printer    /PERSISTENT:YES

Du kan nu skrive til LPT2 i Navision.

MVH
Jan Mølgaard
Avatar billede lasse212 Nybegynder
19. januar 2007 - 14:56 #2
det kan jeg ikke få til at virke.. du har set at det er en trådløs printer
men det kan også være at jeg laver en fejl.
Avatar billede sunset Nybegynder
19. januar 2007 - 21:57 #3
jjam svar er gyldigt hvis du bruger en ny version af Windows. Til gamle versioner skulle man bruge capture.

En eventuel fejlmeddelelse ville hjælpe. Får du en fejl når du forsøger at skrive i prompten, inde i Navision eller andet sted?
Avatar billede lasse212 Nybegynder
20. januar 2007 - 14:53 #4
Jeg få en fejl når jeg skriver det i dosprompten, og jeg køre XP..
hvad skal jeg gøre ???
Avatar billede jjam Juniormester
20. januar 2007 - 15:36 #5
Hej
Er du sikker på at du har delp printeren som printer ?
i stedet for computernavn skal du skrive navent på den computer du arbejder på.
Ellers prøv.:
NET USE LPT2: \\localhost\printer    /PERSISTENT:YES
Avatar billede sunset Nybegynder
21. januar 2007 - 16:04 #6
Kan du skrive fejlen du får?
Det er jo lidt svært at hjælpe hvis man ikke får at vide hvad der er galt :)
Avatar billede lasse212 Nybegynder
22. januar 2007 - 10:14 #7
den kommer med de følgen fejl!
Systemfejl 2
Systemfejl 67

og netværksstien blev ikke fundet
Avatar billede lasse212 Nybegynder
23. januar 2007 - 17:40 #8
kan jeg ikke isted for bare. lave det til et word.dok også printe det ud bageefter
og hvordan kan gøre ?
Avatar billede jjam Juniormester
23. januar 2007 - 19:45 #9
System error 67 has occurred. The network name cannot be found.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;843156
Er du HELT sikker på at du bruger det rigtigen navn for computeren, brug localhost som navn hvis alt andet mislykkedes.
Er du HELT sikker på at printeren er delt som printer.

Kan du se printeren hvis du vælger "Start/Kør" os skriver \\computernavn "OK" ?
Avatar billede lasse212 Nybegynder
23. januar 2007 - 20:44 #10
Jeg har fået den til at sende det til min printer nu. men den stå bare og modtager uden at skrive noget ud ???
Avatar billede jjam Juniormester
23. januar 2007 - 21:15 #11
Printeren skal kunne emulere een af de 'printer sprog' Navigator kan sende.
EPSON,PLC....
Dette sætter du op i Navision.
(Et godt gæt kan være at bruge en HP printerdriver i Navigator)
Ellers er jeg på bar bund.
Avatar billede bricki Nybegynder
27. august 2008 - 12:05 #12
Hej, jeg har lige sat en hp 3600 op på 356a.
Da jeg prøver at printe ud, kommer der "printersprog ikke tilgængelig"
Ved ikke hvordan jeg gør at for at få printeren til at emulere printersproget fra Navigator?