Avatar billede canedo Nybegynder
18. februar 2007 - 14:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med dr net-tv

Jeg får denne fejl, når jeg forsøger at se DR net-tv:

Der opstod en fejl (fejl -1072885353)
Windows Media Player kan ikke afspille filen. Hvis filen befinder sig på en anden computer, skal du kontrollere, at der er oprettet forbindelse til netværket. Hvis du har indtastet en stil, skal du kontrollere, at den er korrekt. Hvis problemet fortsætter, er serveren muligvis ikke tilgængelig.

Fejlen opstår hver gang jeg vælger et klip jeg vil se og trykker "Se program".

Jeg har kørt en windows update, jeg har også slået min firewall (Windows firewall) fra for at se om det hjalp, men det gjorde det ikke.

Er her andre som oplever det samme - eller som har forslag til hvad der er galt?

/Camilla
Avatar billede fxj Juniormester
18. februar 2007 - 14:32 #1
Du har en firewall kørende på computeren, der forhindrer adgang til filen hos dr.dk
Jeg havde samme problem og fandt løsningen her (under pkt 2.13)
http://www.tv4.se/467947.html
Avatar billede canedo Nybegynder
18. februar 2007 - 15:13 #2
Jeg har forsøgt at følge den svenske opskrift, har gjort følgende:
- har tilføjet port 1755 i min winFW
- har lagt dr.dk som trusted site i Windows Media Player
- har sat flueben ud for "Skicka unikt spelar-ID till innehållsleverantör"
- har tilføjet wmplayer.exe som tilladt program i WinFW
- alle instillinger skulle være korrekte
- har forsøgt med deaktiveret Norton Antivirus (uden held)
- har yderligere lukket for Windows Defender (uden held)

Fejlen er der stadig. Er der flere muligheder?
Avatar billede canedo Nybegynder
18. februar 2007 - 15:33 #3
- nu har jeg forsøgt mig med en kommando NETSH FIREWALL RESET i kommandoprompt
- alle mine firewall-instillinger blev nulstillet, men det har ikke hjulpet
Avatar billede canedo Nybegynder
18. februar 2007 - 16:53 #4
- jeg har netop geninstalleret Media Player 11, men uden held...
- har en dum fornemmelse af, at det kan rettes i registreringsdatabasen...
Avatar billede canedo Nybegynder
18. februar 2007 - 17:43 #5
- måske er det routeren som skal have åbnet porte

Nogen som ved hvilken port DR bruger til stream?
Avatar billede canedo Nybegynder
18. februar 2007 - 18:15 #6
Det er begyndt at blive mærkeligt nu. Jeg har netop afinstalleret alt hvad der har med WMP at gøre på min computer, men jeg får samme fejl på DR.

/Camilla
Avatar billede fxj Juniormester
18. februar 2007 - 19:01 #7
Hvad er det for en udsendelse du prøver at se?
Avatar billede canedo Nybegynder
18. februar 2007 - 19:07 #8
Det gælder alle udsendelser som ikke er "live". Vælger jeg at se live-tv på DR er der ingen problemer.

Jeg har i mellemtiden installeret WMP 11, men det har ikke hjulpet. Min veninde som sidder her ved siden af har samme problemer. Vi er forbundet via switch og til cybercity router. (en zyxel 660R-61).
Avatar billede fxj Juniormester
18. februar 2007 - 21:07 #9
OK - meget mystisk. Hvis du bruger dr.dk´s player kan du ved at højreklikke i vinduet, hvor filen vises se stien til programmet du vil se.
F.eks. Melodi Grandprix 2007
http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=358381&odp=true&bitrate=high
Kopier linket

Tryk på start => Tilbehør => Underholdning => Windows Media Player
Når WMP er åbnet trykker du CRTL + U
Der åbner en dialogboks der hedder 'Åben Url'
Tryk CTRL + V og OK

Det skulle også virke.
Avatar billede canedo Nybegynder
18. februar 2007 - 21:30 #10
Det hjælper ikke.

Jeg får den samme fejl, næsten. Den lyder nu sådan her:

Windows Media Player kan ikke afspille filen. Hvis filen befinder sig på en anden computer, skal du kontrollere, at der er oprettet forbindelse til netværket. Hvis du har indtastet en sti, skal du kontrollere, at den er korrekt. Hvis problemet fortsætter, er serveren muligvis ikke tilgængelig.

Hvis jeg trykker på "Flere oplysninger" kommer jeg ind i hjælp, og der får jeg fejlnummeret frem: "C00D1197: Kan ikke afspille filen"
Avatar billede fxj Juniormester
18. februar 2007 - 22:46 #11
Den fejl er beskrevet her
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/player/playererrors.aspx#c00d1197_0x00000000 :
1. computeren er ikke tilknyttet netværk/internet
2. URL´en indtastet forkert
3. Serveren der skal sende filen er optaget og accepterer ikke nye forbindelser
4. Fejl i proxysettings.

Da der næsten kun er punkt 4 tilbage kan du prøve de muligheder som er listet under linket.
Vil du sende URL´en til filen - så kan jeg se om det virker her? Det kan jo være at det link filen skal hentes fra ikke virker. Det har jeg oplevet ved dr.dk før
Avatar billede canedo Nybegynder
19. februar 2007 - 09:21 #12
- jeg vil teste proxy-instillingerne når jeg kommer hjem endnu engang, har dog gennemset alle instillingerne i IE i aftes, og der var ikke sat proxy
- med hensyn til direkte links, så gælder det som sagt ALLE links til programmer som streames inde på dr-tv. Den eneste undtagelse er når man vælger live-stream af dr1 og dr2.
Avatar billede canedo Nybegynder
21. februar 2007 - 12:34 #13
- jeg ville lige teste det igen, og opdager til min overraskelse, at nu kan jeg godt hente klip ned igen
- konklusionen må være, at DR onlines klip har været utilgængelige på et tidspunkt
- det er så bare meget mærkeligt at de godt kunne hentes fra andre computere tilsyneladende

Er det sandsynligt at dr har lagt klip ud på _forskellige_ servere og én af de servere har været nede?
Avatar billede Lasjac Nybegynder
13. maj 2010 - 15:17 #14
Jeg havde samme problem og prøvede at tillade den i firewall og lavede kommandoen regsvr32 wmnetmgr.dll i kommandoprompten osv. men det hjalp mig ikke.
Det der gjorde udslaget var simpelthen da jeg tillod dr.dk i min browser Det fjernede ligeledes mit problem med at høre radio. :)
Avatar billede win7 Nybegynder
22. september 2010 - 23:35 #15
Gå ind i instillinger i win media player, under fanen sikkerhed, sæt flueben ud for, afspil udvidet indhold der benytter websider uden at spørge, tryk anvend. så kørte det for mig