Avatar billede webudvikleren Nybegynder
20. februar 2007 - 13:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Min computer er gået ned..

Hej, her i går, skulle jeg op til en kammarat med min computer. Da jeg skulle tænde den, genstartede den automatisk ved loading af windows xp. Jeg prøvede bagefter at deaktivitere genstart ved systemfejl, også kommer den blå skærm frem med følgende:

"Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadielse af computeren. Hvis det er første gang, at du ser denne stopfejl, skal du genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:
blablabla.."

Også kommer:
Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x865BD200, 0xC0000102, 0x00000000)

Hvad skal jeg gøre for at få min computer op igen?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 13:22 #1
du skal boote op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og køre en scandisk (chkdsk)
yderlige forklaring finder du her !
scrool ned til STOP: 0x00000024

http://www.updatexp.com/stop-messages.html
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
20. februar 2007 - 13:24 #2
Kan jo ikke køre en chkdsk uden jeg er i Windows?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
20. februar 2007 - 13:25 #3
Kan heller ikke opstarte i fejlsikret. Den går også ned.
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2007 - 13:41 #4
Boot fra XP-cd'en og vælg genoprettelses konsol.
Når du står i promten og er logget ind i WindowsXP (typisk 1), kører du en chkdsk /f /r derfra.

eller (kan kun køres fra genoprettelseskonsollen - du skal bruge din WinXP-CD)

skriv  chkdsk C: /p /r

C:  specificerer drevet der skal checkes
/p    udfører en udtømmende test også selv om drevet ikke er markeret til at chkdsk skal køre. Parameteren laver ingen ændringer til drevet.
/r    lokaliserer dårlige sektorer og genopretter læsbar information. Forudsætter /p
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 13:52 #5
The way 2 do it !
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
20. februar 2007 - 18:46 #6
Smider i lige svar? jeg tog ned i Merlin og købte en lækker PC med vista ;o)
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2007 - 18:58 #7
og jeg smed nyt indmad i kabinettet  (havde nok været både billigere og nemmere at købe en ny :o))  )
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 19:13 #8
1 svar !