Avatar billede jesperaha Nybegynder
07. marts 2007 - 00:19 Der er 8 kommentarer

Media Player fejl 1072885317

Jeg køre vista og det har fungeret godt - men pludselig har jeg fået et problem når jeg eks. prøver at afspille steaming tv eller radio fra dr.dk

Når jeg forsøger at afspille en stream får jeg fejlmeddelelsen:

Der opstod en fejl (fejl: 107285317)
Windows Media Player kan ikke afspille filen, da den angivne protokol ikke understøttes. Hvis du har indtastet en url-adresse i diablogboksen Åbn URL-adresse, kan du prøve at anvende en anden transportprototokol, f.eks. "http:" eller "rtsp:"

Jeg har googlet på problemet og har blandt andet fundet et svar her på eksperten - desværre går løsningen på at man skal installere media player igen - men windows media player 11 til Windows Vista ligger ikke til download da den følger med når man købet vista.

Søger derfor et alternativt råd til hvordan jeg kan reparere Media Player 11.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2007 - 12:23 #1
der er en her der har samme problem, og hans spørgsmål er også oprettet i dag
http://www.eksperten.dk/spm/766592
Avatar billede gurly Praktikant
07. marts 2007 - 12:30 #2
har du prøvet at gå ind i mediaplayerens indstillinger, og så sætte kryds i flere streaming protokoller ?

start med at maximere playeren,
klik så på "funktioner"  vælg "indstillinger"  og "netværk"  sæt kryds i "TCP"  og "HTTP"  og klik "anvend"
Avatar billede jesperaha Nybegynder
07. marts 2007 - 17:35 #3
Tricket med at vælge tcp og http-virker ikke. I mit tilfælde er de allerede afkrydset. Er ret sikker på at der er opstået en fell i mediaplayeren - googler man fejlen er alle rådene at man skal reinstallere media player - det er bare ikke muligt med vista - da media player 11 ikke ligger til download
Avatar billede gurly Praktikant
23. marts 2007 - 23:48 #4
fandt du ud af noget ? spørgsmålet er oppe igen nemlig  c",)
http://www.eksperten.dk/spm/769615
Avatar billede mallanikkelsen Nybegynder
24. marts 2007 - 07:48 #5
Hej med jer

dejligt at vide, at man ikke er den eneste der har dette problem. Hos mig er fejlen og fejlnummeret præcis det samme. køre windows vista ultimate og har forsøgt alt. har dog ikke kunnet streame fra en eneste webside endnu.

Håber derfor meget at et svar findes snarest!

de bedste hilsner fra Allan
Avatar billede pejepeje Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:17 #6
Microsoft har beskrevet fejlen og løsningen her:
http://support.microsoft.com/kb/940029/en-us
Avatar billede muddi Praktikant
23. februar 2008 - 00:29 #7
Jeg har også fejlen på DR, og på TV2 Sputnik giver den også en fejl "C00D11BB". Fejlen på sputnik.dk antyder at det skulle være en fejl på netværksforbindelsen, så Media Player ikke kunne pinge en server uden for netværket, og derfor ikke troede der var internetforbindelse. Og ingen internetforbindelse, ingen streaming.

Det er sgu da talentløst at have sådan en fejl i et nyt styresystem.
Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
12. maj 2008 - 01:26 #8
Her er løsningen til dit problem
http://www.carlsensoftware.dk/mediaplayerfix.php