Avatar billede olgaownz Nybegynder
18. april 2007 - 14:29 Der er 18 kommentarer

Ingen tilgængelig mixerenhed ?

Hejsa experter derude..

Jeg har fået mig et problem her på det sidste.. Mit lyd virker ikke, den siger jeg ikke har en mixerenhed, og hver gang jeg prøvet at åbne lydstyrke siger den dette(http://img153.imageshack.us/my.php?image=lydstyrkefejlub4.jpg). Jeg har selfølgelig kigget rundt andre steder, googlet det ect. Jeg har også fundet nogle gudes herinde, men ingen har fuldt fixet mit problem. Mit problem er begyndt for nogle dage siden, det skete en 2-3 dage efter jeg har formateret min computer. Nu virker min lyd ikke, og jeg kan ikke aktivere min lyd. Jeg kører med windows xp home edition, og har den opdateret med windows update. (http://img81.imageshack.us/my.php?image=enhedshndteringab2.jpg) dette er et lille kig på min enhedshåndtering, der kan man se at jeg har et "Realtek AC'97" lydkort. hvis man åbner egenskaber for det får man dette (http://img120.imageshack.us/my.php?image=egenskaberforrealtekak5.jpg). Den ser tilsyneladene ud til at kører korrekt. Jeg har tejkket om mit lyd starter op automatisk ved start (ved hjælp af servisec.msc) Jeg har tjekket med direct X (dxdiag) og her får jeg dette: http://img147.imageshack.us/my.php?image=directxwl0.jpg
dette forstår jeg dog ikke. vil nogen please hjælpe mig?

Sidste ting jeg kan sige er at jeg også har haft 5H usb lyd driver til, og den også har virker. Det har jeg haft i ca 1 år, før jeg formaterede, og nu  er der pludselig kommet en fejl. det giver ikke mening for mig.!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2007 - 21:05 #1
Fjern driver via enhedshåndtering - gå på windows update og hent den diver de har liggende.
Avatar billede olgaownz Nybegynder
19. april 2007 - 10:42 #2
har prøvet.. det virker ikke :) Jeg har hentet den nyeste lyd driver fra Realtek, og installeret den. Når jeg så genstarter min copmuter installere det, og det virker stadig ikke. Og hvis jeg ikke installere det nye lyd kort, men bare genstarter min copmuter, finder den nyt hardware = mit lydkort, og installere det automatisk, efter installationen skriver den at det er blevet installeret korrekt, og at det er klar til brug. men intet er ændret i mit problem !
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2007 - 13:27 #3
den installerer det ik´ke automatisk hvis du husker at fjerne programmet via tilføj/fherjn programmer.
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2007 - 14:31 #4
Prøv at kigge i enhedshåndtering. Klik på plusset ud for "Systemenheder". Finder du en "Plug and play software enhedsoptælling" her og ser den ud til at virke korrekt?
Avatar billede olgaownz Nybegynder
19. april 2007 - 17:17 #5
nej.. der er et gult advarselstegn over det :) og den siger den ikke kan finde en driver til enheden.. har prøvet at trykke på opdater driver.. men ummidelbart virker det ikke.. jeg ved ikke helt om jeg skal prøve at fjerne den .. så venter bare på et svar :)
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2007 - 17:41 #6
Jeg er tilbage om ca. 2 timer, så skal jeg nok prøve at hjælpe. I mellemtiden kan du kigge på linket herunder og se, om det giver nogen mening:

http://forums.techarena.in/showthread.php?t=44823
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2007 - 20:19 #7
Har du fundet ud af noget?

Har du din XP-CD?
Avatar billede olgaownz Nybegynder
19. april 2007 - 20:22 #8
har kigget på det.. og ja.. det giver mening.. har læst:

"OK we got it fixed. The plug and play software emulator had was missing.
Fixed by searching for machine.inf then copy to temp directory. remove
at about line 20 " ExcludeFromSelect=* "

goto control panel, add new hardware, next (let it seach), yes hardware
is connected, next, scroll to bottom, add new hardware device, next,
install from list, next, select system devices, next, select have disk,
point to amended copy of machine.inf in temp directory, scroll to "plug
and play software device emulator" in right hand column, next and
complete install."

men kan ikke finde "plug and play software" ?? så prøvede bare at installere machini.inf :)
Avatar billede olgaownz Nybegynder
19. april 2007 - 20:36 #9
okay. man skulle ikke installere nyt hardware med machine.inf xD det fik min comp til at bugge helt vildt meget :) men den er oppe og kører nu igen :) ja.. jeg har lige fundet mine xp cd'er.. og begynder at lede efter "plug and play software" nu :)
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2007 - 20:41 #10
Du skriver: "nej.. der er et gult advarselstegn over det "

Er det ved lydkortet eller "Plug and play software enhedsoptælling"?

Du skriver også: "men kan ikke finde "plug and play software"

Betyder det, at "Plug and play software enhedsoptælling" slet ikke findes under "Systemenheder" i enhedshåndtering?

Har du din XP-CD?
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2007 - 20:42 #11
Glemte at opdatere ;)
Avatar billede olgaownz Nybegynder
19. april 2007 - 20:44 #12
okay.. har mine xp cd'er her ved siden af mig.. men kan ikke finde enten machine.inf eller noget med plug and play sfotware :( ved ikke om det skyldes at jeg har nogle system recorvery cd'er ? men de er fabrikeret fra acer lige fra den blev lavet !!
Avatar billede olgaownz Nybegynder
19. april 2007 - 20:46 #13
sry at jeg er lidt uforståelig.. plug and play software-enhedsoptælling findes i min enhedshåndtering. og det er den som der er det gule advarsels ikon ved!

ja jeg har mine xp'cder.. men kan ikke finde de nødvendige filer :)
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2007 - 21:00 #14
OK :)

Dobbeltklik "plug and play software-enhedsoptælling" > Driver > Får du så mulighed for at "Annuler opdatering"? > Hvis du gør, så prøv det og kom tilbage med resultatet.
Avatar billede olgaownz Nybegynder
19. april 2007 - 21:05 #15
Den siger

"ingen driverfiler er blevet sikkerhedskopieret.

hvis du har problemer med enheden, bør du gennemse oplysningerne om fejlfinding. vil du starte fejlfinding nu?

Ja - Nej"

og det løser stadig ikke mit problem :) kan du ikke bare evt uploade en "plug and play software.inf" fil ?
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2007 - 21:48 #16
Du burde allerede have den på din egen computer :)

Først skal du sørge for, at du kan se beskyttede systemfiler på din computer. Det gør du sådan her:

Kontrolpanel > Funktioner > Mappeindstillinger > Vis > Fjern vinge i "Skjul beskyttede operativsystemfiler > Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" > Anvend > OK > Genstart eventuelt.

Prøv at følge linket herunder. De taler om 3 filer, nemlig  "machine.inf" , "swenum.sys" og "streamci.dll". Du burde kunne finde ubeskadigede eksemplarer af dem i "C:\WINDOWS\Driver Cache\i386\driver.cab" på din computer.

"Machine.inf" redigerer du med Notesblok.

Jeg har aldrig selv haft problemet, så jeg har ikke prøvet proceduren personligt.

http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/hardware-problems/31561-no-audio.html
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2007 - 21:51 #17
Glemte lige at skrive, at før du følger proceduren ovenfor, kunne du prøve en reparation af systemfiler. Det gør du sådan her:

Start > Kør > I vinduet skriver du:    sfc /scannow  (husk mellemrum) > OK.

Du bliver sikkert bedt om at indsætte din XP-CD på et tidspunkt. Det kan godt tage noget tid.
Avatar billede olgaownz Nybegynder
23. april 2007 - 20:33 #18
hey igen.. undskyld jeg lige har været på.. men u er jeg tilbage :) har lige kørt den der reparation af systemfiler.. og jeg har også læst http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/hardware-problems/31561-no-audio.html, og fundet "swenum.sys" og "streamci.dll" .

dem skal man bare installere via ny hardware ? ligesom jeg gjorde det ved (http://forums.techarena.in/showthread.php?t=44823)