Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 11:50 Der er 60 kommentarer

PSU til server system, stor/god nok?

Hey

Jeg skal have en psu til et dual xeon system med 2 scsi diske og et par sata diske... Jeg har set på følgende psu:
Antec Neo HE550EC, PSU, 550W
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=175105

Tror i den vil være tilstrækkelig? - Jeg har fået afvide at det der EPS12V er vigtigt på xeon systemer men det er endnu ikke min stærke side...

En kammerat sagde jeg skulle købe en zippy psu, men de koster alligevel over det dobbelte så vil helst have det billigere da jeg ikke lige svømmer i penge :)
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 11:53 #1
Den kan sagtens trække dit system
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 11:59 #2
det skal du ikke være helt sikker på den kan, jeg satte en 520W til mit (lignende setup, dog med flere SCSI diske, og kun SCSI diske), der gik ca 2 min før der stod røg ud af PSUen, og det var før jeg satte et rimelig strømkrævende GFX kort i.
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 12:03 #3
Ellers også havde du fået fat i en dårli PSU. Je kender omtalte PSU og den sidder i langt stærkere opsætninger end omtalte
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 12:14 #4
langt stærkere opsætninger ? xeon systemer æder strøm som en gal, i min quad xeon server sidder der 2 800Watt PSU´r, i begge mine dual XEON (den ene med 2 2.4Ghz den anden med 2 2.8Ghz) der benytter jeg 2 650watt (til bundkortet og blæsere), og en ATX 300 watt til diskene alene.
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 12:20 #5
Fordi den har mane Watt, er det ikke ensbetydende med stabil PSU ;)

Jeg sidder selv med Xeon flettet sammen med 3 SCSI 1 S-ATA, 3 andre drev, 1 ekstern, displayes i front osv. Det ruller på en 500W uden problemer
Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 12:27 #6
Jeg havde computeren med i skole og der præsterede vi at brænde 1x 360w chieftech, 2x 400w psu'er af - den kunne godt klare linux installation men gik i ged i windows installation...

Den præcise hw der er tale om er:
2x 2,8ghz xeon
Asua NCCH-DL
4x 512mb ram blokke
2x 36gb Seagate cheetah 15k rpm
2ch LSi u160 controller (big mother fuckah)
Sata diske bliver 500 eller 750gb diske.
1x 120mm, 4x 80mm og 1x92mm blæsere
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 12:39 #7
Mit:

Quad-Core Xeon X3210 2.13 GHz
Asua NCCH-DL
2x1GB
2x 74GB Western Digital raptop
2x Hitachi Ultrastar 10K300
2 drev
1 ekstern HDD (Western Digital)
1 display i front

Hertil 2x 120mm samt blæser til harddiskene
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 12:41 #8
Manualen til det board siger :

Minimum 600Watt og 27A på 12 volt forsyningen.
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 12:45 #9
Så virker det sært min afvikles med en Xeon-certified 500W
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 12:45 #10
Nå hvordan har du gjort det Huset, den CPU du påstår du benytter er en LGA775, og det board du siger du har er socket 604....
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 12:47 #11
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 12:53 #12
Du har 12 gæt SB.
Mon det er fordi jeg smed link til forkerte model, og eller mon det er fordi jeg gætter mig frem når jeg yder support
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 13:09 #13
Jeg ville regne med hvad producenten anbefaler, og noget siger mig spørger efter 3 afbrændte PSUér også hellere vil tro på hvad producenten siger, jeg ville ihvertfald ikke tro på en der påstår at have monteret en LGA775 CPU i et socket 604 board.

Ligeledes er det heller ikke ligegyldigt hvilke indstikskort man har siddende
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 13:23 #14
"LGA775 CPU i et socket 604 board."

Tag dig nu sammen. Tror ikke du er den rette til at så tvivl om mine kompetencer
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 13:42 #15
burde du så ikke rette enten CPUen eller boardet, og nu husker du vel at XEON quad core trækker mindre strøm, og du har kun en, hvor spørger har 2 2.8Ghz der unægteligt trækker mere strøm, samt det faktum at producenten anbefaler 600w og 27Amp på 12 volts forsyningen, dertil skal så harddiske osv også adderes.
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 13:42 #16
Jeg kunne jo finde lidt af dine fejl indlæg frem ;)
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 13:49 #17
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 13:57 #18
og den side siger 360 watt ca for spørgers system, og der er allerede 3 PSUér på 400 watt og deunder der er brændt af, så den side er nok ikke helt troværdig.
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 14:08 #19
Hvilke ting udover CPU sluger strøm SB. Den grafiske del er ikke nævnt
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 14:10 #20
Gu er den troværdig. Der er andre end dig der kan lave korrekte informationer. 27A på 12 volt forsyningen er ikke sært at opfylde på mindre PSUér. At der tidliere er brændt PSU er af kan stadig have med kvaliteten af omtalte at gøre!
Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 14:38 #21
Siden der siger jeg skal bruge en 629w psu, Jeg prøver med den antec og hvis den futter af må jeg jo kigge mig om efter andre!
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 14:47 #22
og den PSU kan levere maks 18A pr rail, og boardet kræver 27A, så køb en der er kraftig nok første gang, istedet for at brænde endnu en PSU af.
Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 14:51 #23
Well hvad ville du så foreslå?
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 15:01 #24
hvor meget vil du ofre ? og har du planer om at sætte flere diske eller lignende i ?
Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 15:06 #25
så lidt som muligt - hvor den stadig klarer opgaven ordenligt.

der kan i alt sidde 7 sata diske i det kabinet jeg har, ud over de 2 scsi, så det skal der nok i med tiden...
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 15:11 #26
Opretter - uddyb lige mere hvilken CPU det er du sidder med
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 15:20 #27
Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 15:21 #28
yup, det er sådan 2
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 15:25 #29
Jeg vil æde min hat på de kan trækkes af 500w.
Der er ikke andte i den maskine der råæder" af PSUén.

I har brugt dårlige PSUér eller på anden måde fejlet med opsætningen.
Som tidliere skrevet, så sørg for de er Xeon-certified
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 15:38 #30
huset du har lige påstået at http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp er  troværdig, men alligevel mener du det tal man kommer frem til skal tages seriøst, det er da så modsigende som noget kan blive, du vil æde din hat på at 500W er nok, selvom siden siger 629W, , producenten af bundkortet siger minimum 600W ved brug af 2 CPUEr, men alligevel mener du at 500W er rigeligt, betaler du spørger for en ny kraftige PSU når den omtalte også brænder af ?
Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 15:39 #31
Nu sidder jeg og kigger efter det Xeon-certified... men synes ikke jeg kan se noget hvor der står noget med hvad den er certified til?

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05550
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 15:43 #32
Fortæl mig lige hvad der skulle bruge så meget strøm på den maskine - SB ???
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 15:49 #33
While the board will work in standard ATX cases, you still need a Xeon-certified power supply in order to run this board. This means that the main power supply connector must be 24-pin, and it must be paired with an 8-pin +12V ATX connector.

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=ncchdl&page=2
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 15:52 #34
Jeg kunne godt tænke mig at få dette uddybet:

Er modellen en A-D1, B, C eller E udgave? (Prestonia, Prestonia-D1, Galatin eller Nocona kerne)

Er kontrollerkortet pci eller pcie?
Og er blæserne performance orienterede, lydsvage eller normale billigting?
Og hvad er forventet peak load? (ikke kun cpu, men alle kredse) ; servere peaker typisk ved 70% da de aldrig bruger audio og sjællent skal bruge fuld cpu (udover databaser osv.)

I korte træk, følg linket og angiv selv de nødvendige ting.

ps. husk at checke en eventuel strømforsynings effekt rating (de fleste kan ikke levere mere end 80% over længere perioder)
Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 21:37 #35
Det er en Nocona kerne

Controller er pci-64
Blæserne er normale "billigting"

peak load... det bliver primært båndbredde over netkort/scsi-diske... (ved ikke lige hvordan jeg ellers skal deffinere)
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 21:43 #36
og hvilket grafikkort ?
Avatar billede canzer Nybegynder
24. april 2007 - 22:05 #37
Et gammelt ATI Rage kort...
Avatar billede huset Praktikant
25. april 2007 - 07:47 #38
Jeg kan i min vildeste fantasi ikke se hvordan du skulle kunne have brug for mere end 5-550W

Jeg venter stadig på svaret fra SB om hvor han mener alle de watt er nødvendige henne?????
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 08:46 #39
forsynings spændingen til cpuerne laves med 2 onbaord VRM moduler, disse VRM moduler laver CPU spændingen udfra 12 Volts forsyningen, det er DC-DC converere (små switchmode PSUér), der har et tab ligesom alle andre PSUer, så der mistes en del effekt der (hver VRM 9.1 skal kunne levere 81A vedvarende) http://www.intel.com/design/Xeon/guides/298646.htm, og det er ikke et desktop board, men et workstation/server board, og en af forskellene på de boards er stabilitet, og stabilitet får man ikke ved at køre ens PSU lige på grænsen.
Avatar billede huset Praktikant
25. april 2007 - 08:54 #40
o hvad kan det indlæg bruges til????
Avatar billede huset Praktikant
25. april 2007 - 08:59 #41
Næsten alle bundkort har en indbygget regulator eller en vrm regulator.

Dit indlæg er 100% ubrugeligt
Hvor mener du der er brug for så mange watt som du omtaler, og taget opretters specs for øje ????
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 09:05 #42
ja selvfølgelig er det 100% ubrugeligt når det ikke falder i din smag *G*

Opretter bare afvis mit svar, og giv pointene til huset, vil du have mere hjæp kan du kontakte mig på screem_brille@hotmail.com (email og MSN), jeg gider ikke sidde her og forsvare min erfaring, og hvad Asus´s ingeniører har beregnet /testet sig frem til.
Avatar billede huset Praktikant
25. april 2007 - 09:17 #43
Øhhh, er der noget galt i jeg spørger dig om hvor du mener alt den watt skal bruges du snakker om ???

Jeg søger ikke point som mange andre gør, men du har nedgjort at jeg siger omtalte PSU er nok. Det vil jeg gerne have du fortæller mig hvorfor.

Dit indlæg
Kommentar: screem_brille

er totalt ubrugeligt, men måske det er mere brugbart for opretter. Du snakker altid om jeg trækker mig tilbage når jeg gåes på klingen, og hvem er det nu der smutter.

Oprettets specs kræver ikke mere end max 500W og det vil du da ikke påstå?
Avatar billede huset Praktikant
25. april 2007 - 09:21 #44
Hertil kan jeg ikke se relevancen i dit link ?
http://www.intel.com/design/Xeon/guides/298646.htm
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 09:30 #45
huset find en anden du kan provokere, jeg gider det ikke, producenten siger 600W, du siger 500W, jeg ved godt hvem jeg vil rette mig efter, og det er producenten.
Avatar billede huset Praktikant
25. april 2007 - 09:39 #46
Jeg forsøger ikke at provokere!
Avatar billede canzer Nybegynder
25. april 2007 - 20:01 #47
No offence, men i stedet for at sidde og hakke på hinanden... så ville en anbefaling af en specifik psu være nice ? :)
Avatar billede huset Praktikant
26. april 2007 - 08:16 #48
Den fixer screem_brille nok
Avatar billede huset Praktikant
08. maj 2007 - 09:32 #49
Kunne man forvente feedback ?
Avatar billede canzer Nybegynder
08. maj 2007 - 18:04 #50
Fra mig eller fra screem_brille?
Avatar billede screem_brille Novice
29. maj 2007 - 02:39 #51
opretter lidt feedback ?
Avatar billede canzer Nybegynder
29. maj 2007 - 08:56 #52
Har ikke fået svar på mit spørgsmål endnu hvilket jeg da gerne ville have haft..
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2007 - 10:02 #53
hvad mangler du
Avatar billede canzer Nybegynder
29. maj 2007 - 14:30 #54
Et konkret svar på hvilken psu jeg burde købe ?
Avatar billede huset Praktikant
15. juni 2007 - 15:52 #55
Det ka SB hjælpe med siden han siger mine forslag ikke duer
Avatar billede canzer Nybegynder
15. juni 2007 - 20:47 #56
Ork, hold da op med jeres bitching af hinanden... tag det over en øl eller på msn i stedet for at forpeste trådene herinde med den slags!
Avatar billede huset Praktikant
15. juni 2007 - 20:54 #57
jeg tværer ikke, men jeg aner vist ikke nok om server systemer ;)
Avatar billede screem_brille Novice
15. juni 2007 - 21:07 #58
25/04-2007 09:05:10 det er du stadig velkommen til.
Avatar billede canzer Nybegynder
15. juni 2007 - 21:09 #59
huset - igen svarer du bare uden anden hensigt end at tirre sb ... - giv din mening så kan sb give sin.. hvor svært kan det være?
Avatar billede huset Praktikant
16. juni 2007 - 07:37 #60
Øhhh jeg har da givet min mening om "problemet"!

Det jeg siger holder jo åbenbart ikke iflg SB og derfor kan jeg ikke bidrage med mere. Om du kan bruge det eller ej, så ligger landet sådan.

Held og lykke med søgningen og beklager brokkeriet.