Avatar billede cboxoak Nybegynder
24. april 2007 - 23:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router(e) smider forbindelsen periodisk!

Jeg og min overbo deles om en internetforb. på WLAN.

Vi har jævnligt - op til flere gange ugentligt - problemer med at routeren smider forbindelsen og stopper med at sende signal (det ser ud som om vores WLAN slet ikke eksisterer)

Andre gange er vi på WLAN men kan ikke kommer på Internet (WAN).

Vores ISP mener ikke der er fejl på linien da alt ser "normalt" ud inde fra dem.

Vi har i lang tid kørt med en Linksys WRT54G (http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G) men skiftede denne ud med flg. D-Link: http://www.tjdata.dk/product_info.php?cPath=237_55_163&products_id=2892&osCsid=653c22c9fa25a6fb3baff824e9cf8ec4

Det hjalp tilsyneladende i en periode (1-2 mnd hvor det har kørt problemfrit) men den sidste uges tid er denne D-Link også begyndt at drille, dvs. tabe forbindelsen og stoppe med at broadcaste signal.

Vi har 3-4 nyere PC'ere koblet på som alle har godt signal og hurtigt Internet - når det virker! Men det er ret irreterende at det er så ustabilt. Det hjælper som regel at tage strømmen fra Router og modem og lade dem reboot'e men vi sidder egentlig kun og venter på at det crasher igen...

Mit spørgsmål er så hvad der kan være galt?

Kan et periodisk defekt modem "forstyrre" routerne så de "låser"?
Kan evt. et dårlig (netværks)kabel lave rav i den for modem og/eller router?

Alle forslag, råd og erfaringer modtages med stor tak!
Avatar billede droa Novice
25. april 2007 - 08:30 #1
har samme problem med samme router, jeg lader den normalt køle af et stykke tid, det sker tit når jeg kommer op på 512 forbindelser på een gang.. tror bare ikke den kan klare mere. men ved det ikke, har så opdateret firmwaren her for nyglig.. tror det hjalå lidt
Avatar billede cboxoak Nybegynder
26. april 2007 - 12:00 #2
Lidt sjovt...

Min gamle far har nøjagtig samme D-Link router hjemme og den kører 24-7 uden problemer så det er imø. ikke være et argument vi bør "købe" ;o)
Avatar billede cboxoak Nybegynder
26. april 2007 - 12:01 #3
Firmware er iøvrigt opdat.
Avatar billede cboxoak Nybegynder
19. marts 2015 - 12:44 #4
Lukket