Avatar billede mortenmi Nybegynder
06. juni 2007 - 12:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router til Cybercity Bredbånd/Telefoni- opsætning??

Hej alle,

Dejligt forum - men jeg har desværre ikke kunnet finde svar på mit spørgsmål endnu. Derfor håber jeg, I vil hjælpe.

Jeg har købt en Canyon WF514 trådløs router og har i forvejen et adsl-modem med telefoni-udgang fra Cybercity (ZyXel 2602R-61). Jeg kan uden problemer bruge begge routeres virtuelle interface og redigere i opsætningen af dem, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad jeg skal angive af oplysninger for at den trådløse router etablerer forbindelse til min computer.

Har nogen herinde erfaring med dette? Jeg er nybegynder på området, men lærenem, så det skulle ikke være umuligt at forklare mig det. Men begynd gerne med basale trin, hvis I/du har svaret.

Mange tak for hjælpen på forhånd.

Vh

Mortenmi
Avatar billede nva Praktikant
06. juni 2007 - 12:54 #1
Hvis du søger efter trådløse netværksteder finder du så nogen?
Avatar billede mortenmi Nybegynder
06. juni 2007 - 13:05 #2
Ja, men ikke mit eget, desværre.
Avatar billede nva Praktikant
06. juni 2007 - 13:13 #3
Broadcaster du SSID'en?
Avatar billede mortenmi Nybegynder
06. juni 2007 - 13:20 #4
Hvordan gør jeg det? (Jeg er som sagt ny) :-) Tak for tålmodigheden.
Avatar billede nva Praktikant
06. juni 2007 - 13:24 #5
Når du er inde i opsætning af routeren kan du navngive den og bestemme om den skal udsende navnet, så andre kan se at der er et trådløst net i nærheden. Hvis du ikke udsender navnet (SSID'en) så skal man kende den i forvejen og skrive den fast ind på netværksstedet, der skal pege på den router.
Avatar billede mortenmi Nybegynder
06. juni 2007 - 13:29 #6
OK- er det så på den trådløse eller Cybercity-routeren? Hver gang jeg ændrer i WAN-opsætningen på Cybercity-routeren har den en tendens til at miste forbindelse og kommer kun tilbage, når jeg nulstiller den.
Avatar billede japping Nybegynder
06. juni 2007 - 13:29 #7
jeg forstår det således, at du kan komme ind i opsætningen på din trådløse pc gemmen kabel.

Kan du se signalet fra din trådløse router på pc'eren ?
Har du installeret software på pc'eren til dit trådløse netværk ?
Har du et windows-ikon neders til højre på PC'eren der indikerer trådløst netværk ?
Avatar billede japping Nybegynder
06. juni 2007 - 13:31 #8
JEG ÆNDRER LIGE DETTE:jeg forstår det således, at du kan komme ind i opsætningen på din trådløse pc gemmen kabel.

TIL: Jeg forstår det således, at du kan komme ind i opsætningen på din trådløse router gennem kabelforbindelse til din PC.
Avatar billede nva Praktikant
06. juni 2007 - 13:31 #9
Ja SSID'en der evt. broadcastes er fra den trådløse.
Avatar billede nva Praktikant
06. juni 2007 - 13:32 #10
Her er et link med en trådløs router sat efter en kablet. Bare til inspiration http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede mortenmi Nybegynder
06. juni 2007 - 13:36 #11
Tak til begge - tak for inspirationen - jeg ser nærmere på det hurtigst muligt.

Ja, jeg kommer ind i opsætningen gennem kabelforbindelse.

1: Jeg kan ikke se signalet fra routeren på PC'en.
2: Der var blot en manual med på cd'en  - ingen software. Måske jeg lige skulle downloade noget fra Canyon(?)
3: Ja, der er et windows-ikon nederst, men med et rødt kryds. Jeg kan se andre tilgængelige netværk ved at slå wireless-funktionen til på min PC.

VH

Mortenmi
Avatar billede mortenmi Nybegynder
06. juni 2007 - 13:39 #12
Godt link! Jeg var nemlig også i tvivl, om kablet fra adsl-modem skulle i "WAN" - det skulle det så ikke. Jeg prøver dette og vender tilbage i aften (er på arb).
Avatar billede japping Nybegynder
07. juni 2007 - 01:13 #13
1) Slå wireless funktionen til
2) dobbeltklik på wireless ikonet nederst til højre
3) klik på "vis trådløse netværk"
4) Klik på "opdater netværksliste"

Kan du se andre trådløse routere ?
Kan du se din egen ?
Hvor langt er du fra din router ?
Avatar billede japping Nybegynder
07. juni 2007 - 01:21 #14
Drop alt mht specialopsætninger af begge enheder. Slå alt sikkerhed fra og arbejd på at få simpelt trådløs forbindelse (uden internetadgang). Herfra kan du så begynde at sætte firewall, WPA o.l. sikkerhed.

Nulsil din Canyon og se om du ikke får signal. De skal du simpelthen have, selv om der ikke er tilsluttet nogen form for kabler ud over strømforsyningen. Opdater evt. firmware til routeren.
Avatar billede mortenmi Nybegynder
07. juni 2007 - 02:04 #15
Tak for hjælpen begge to! Jeg skriver nu fra den trådløse. ved hjælp af linket, den lidt pinlige reminder om SSID'en (den havde jeg ikke fanget) kom jeg nogle skridt nærmere. Det er faktisk ikke uvæsentligt at man broadcaster sin SSID med sit personlige navn, da en del mennesker i nærheden har "default" som SSID :-) Japping, det sidste du skriver hjælper også andre en del. Der skal være forbindelse - også uden kabel. Blot med det rigtige SSID, WAP osv..
Avatar billede nva Praktikant
07. juni 2007 - 07:43 #16
Hvis det betyder at det virker nu, så tillader jeg mig at lægge et svar - og sige tillykke ;)
Avatar billede mortenmi Nybegynder
07. juni 2007 - 08:45 #17
Jeg siger tak  - ville også gerne give japping point, men sådan er verden så uretfærdig.
Avatar billede nva Praktikant
07. juni 2007 - 08:49 #18
Så burde du ha' bedt japping om også at lægge et svar, så du kunne ha' acceptret begge svar og fordelt points. Jeg opretter et spg. med 50 points, så japping får sin andel.
Avatar billede nva Praktikant
07. juni 2007 - 08:51 #19
Points til japping her http://www.eksperten.dk/spm/782102
Avatar billede japping Nybegynder
07. juni 2007 - 20:07 #20
Takker.