Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2007 - 10:43 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Micro Memory 1GB USB-minne - mangler driver til Vista

Hejsa

Jeg har lige købt et "Micro Memory 1GB USB-minne" fra Elgiganten. Jeg har ingen problemer med at få den til at virke i XP eller på en Linux maskine. Men når jeg tilslutter den en Vista computer kan den ikke finde nogen driver. Jeg har prøvet "Find og installer driversoftware" men det giver ingen resultater og den ender med at bede mig hente driverne fra producenten. Men jeg kan ikke finde nogen driver til den på nettet. Vista angiver den som "Flash disk".

Og for at komme lidt i forkøbet så har jeg installeret alle de nyeste driver til min computer fra hp's side. Jeg har en nc6400 notebook.

De 200 point gives til den der gør at jeg får installeret memorysticket på vista!

På forhånd tak!
Avatar billede goldmoon Nybegynder
08. juni 2007 - 11:19 #1
Det giver ingen mening at den forlanger drivers. Er du sikker på at du har de nyeste USB drivere til din notebook?

Er notebook'en USB 2.x compatibel?
Avatar billede tblaster Nybegynder
08. juni 2007 - 12:41 #2
ja det giver ingen mening. Og ja, den er 2.0 kompatibel (den virker også fint under min xp installation). Og jeg har som nævnt installeret alle driverne fra hp's side.
Avatar billede b737 Nybegynder
04. juli 2007 - 10:16 #3
Her er løsningen:
Har selv micromemory fra elgiganten + vista home.
Du skal restore usbstor.inf + usbstor.pnf filerne
Jeg kopierede dem fra min stationære. Virker perfekt
De 2 filer var ikke i C:\windows\inf

There are two ways to get the usbstor.inf file

1. From another Vista system (copy it out of another Vista system and copy it directly into the C:\Windows\inf directory)

2. If you only have 1 Vista system, run Command Prompt (Run as administrator). From C:\ do a dir usbstor.inf /s  . Wherever the file is found, copy it to the C:\Windows\inf directory if it is missing from it. (I remember it being in the driver store cache somewhere on the HDD)
Avatar billede b737 Nybegynder
04. juli 2007 - 10:21 #4
Glemte lige: bagefter gå ind i enhedshåndtering, opdater driver, find selv, henvis til
C:\windows\inf
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. juli 2007 - 20:08 #5
Super. Takker!