Avatar billede mantichora Nybegynder
11. juni 2007 - 14:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"Overclocking failed"?

Der har lige været strømafbrydelse i min bygning, og da jeg startede computeren igen, stod der pludselig "Overclocking failed", og noget med at jeg skulle rette det. Jeg prøvede at genstarte et par gange, og så virkede det igen, men fejlen bekymrer mig stadig.

Er der sket skade på maskinen? Eller har butikken solgt mig en overclocket computer?

Det er en E6420 C2D 2,13 GHz
Avatar billede venturer Nybegynder
11. juni 2007 - 14:43 #1
Jeg har haft noget ligende. I mit tilfælde var det fordi BIOS understøtte en form for auto overclocking. Hvis maskinen bliver cloket for meget, vil den automatisk slå det fra.
Når du får en strømafbrydelse vil BIOS se det som værende fejl i overclosking og dermed kommer beskeden. Jeg er ret sikker på at det ikke er noget du skal bekymre dig om.
Avatar billede mantichora Nybegynder
11. juni 2007 - 14:44 #2
Okay, tak :)