Avatar billede fam-mortensen Nybegynder
15. juni 2007 - 16:30 Der er 11 kommentarer

En fil der er vist i Windows Jobliste bruger alt "kraften" i mas

Jeg får vist en fil med navnet "ccSvcHst.exe" i Windows Jobliste.
I kolonden "CPU" viser den at filen bruger mellem 80 og 97% af CPU's regnekraft og det gør maskinen meget langsom.
Så er mit spørgsmål hvilket program tilhøre den, kan den undværes, hvis ikke hvoredan reducere jeg filens CPU forbrug?
Avatar billede a1a1 Novice
15. juni 2007 - 16:55 #1
har du symantec antivirus?
så kan det være den (det kan også være en "forkert" ccSvcHst.exe (med virus i)
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ccsvchst/
15. juni 2007 - 17:51 #2
... derfor stik mig/os en HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
15. juni 2007 - 17:51 #3
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede fam-mortensen Nybegynder
16. juni 2007 - 16:58 #4
Jeg har norton 360 !

Hvad er en HiJackThis Log ?
17. juni 2007 - 14:19 #5
... som der står i nævnte http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

(Er gennemført en muliard gange før - også her på Eksperten...)
Avatar billede fam-mortensen Nybegynder
20. juni 2007 - 16:47 #6
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:43:52, on 20-06-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe
C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\D-Link AirPlus\AirPlus.exe
C:\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\InterVideo\MSIPVS\WinScheduler.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.BIN
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Documents and Settings\Mortensen\Skrivebord\Hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.msi.com.tw/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\1.5\NppBho.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Vis Norton Toolbar - {90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\1.5\UIBHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCLEPCI] C:\PROGRA~1\Pinnacle\PPE\PPE.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinDVR SchSvr] "C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_0_9
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.1.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinScheduler.lnk = C:\InterVideo\MSIPVS\WinScheduler.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe" /h ccCommon (file missing)
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Ahead Software AG - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
20. juni 2007 - 22:26 #7
((Der er vist rester efter Symantec/Norton...))
20. juni 2007 - 22:28 #8
Generelt -> Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe

Herefter downloader du denne fil, dobbeltklikker den, og siger ja til at tilføje værdierne i reg-basen:
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg

Og for at ryddet helt op skal du også hente og køre denne bat fil:
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...

Derefter en ny HiJackThis Log ..
20. juni 2007 - 22:29 #9
... og læg så AVG på istedet...
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede fam-mortensen Nybegynder
15. juli 2007 - 11:54 #10
mange tak

nu er pc'eren ikke sløv mere
15. juli 2007 - 15:02 #11
Ping...

(Det var et [svar]...)