Avatar billede steinholtz Nybegynder
06. juli 2007 - 10:47 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

VOB til mpeg og codecs?

Hej jeg har til opgave at convertere nogle VOB filer (DVD format ik?) til noget mpeg eller lignende - det væsentlige er at det kan afspilles på så mange computere som muligt uden at man skal installere alle mulige underlige codecs.

Hvilket program vil i anbefale? Skal være gratis.

Jeg har prøvet med programmet Super, men det format den converterer til fungerer ikke på nogle af de test computere jeg har.
Måske kan det fikses med nogle instillinger...?
Jeg har bare valgt Mpeg-II og også prøvet med Mpeg-I, men begge fungerer ikke på alle computere.

Håber der er nogle som kan hjælpe. Det haster lidt.
06. juli 2007 - 10:50 #1
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. juli 2007 - 10:52 #2
Omdøb blot fra vob til mpg.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2007 - 10:55 #3
Du kan gøre som akyhne siger, omdøbe filerne, eller bruge dette lille program:
http://software.badgerit.com/VOB2MPG.html
Så får du hele filmen som én lang fil.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2007 - 10:59 #4
Desuden kan du vælge en god alround player, som stort set afspiller alt, f.eks VLC Player:
http://www.videolan.org/mirror.php?file=vlc/0.8.6c/win32/vlc-0.8.6c-win32.exe
Avatar billede screem_brille Novice
06. juli 2007 - 11:01 #5
men det er ikke svaret på spørgsmålet ;)

selv med en konvertering til mpeg (2) vil maskinen stadig skulle have en mpeg2 decoder installeret, skal maskinen kunne afspille det direkte uden brug af ekstra codecs, må man konvertere filmen til mpeg1 (med en noget dårligere opløsning og kvalitet til følge), det smarteste vil være at konvertere det til en wmv fil med passende codecs.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2007 - 11:09 #6
Så kan man da ligeså godt beholde mpeg 2 og dermed kvaliteten, med passende dekoder :-)
Avatar billede steinholtz Nybegynder
06. juli 2007 - 11:10 #7
Ok!

Jeg må finde en WMV converter så da Super laver fejl når jeg prøver at konvertere til WMV (siger bare error).
En anden meget vigtigt ting som konverteren skal kunne er at jeg skal have mulighed for at ændre opløsing og compression, da filerne skal lægges på nettet og derfor ikke fylde så meget.
Hvordan med mov formatet? Findes der ikke noget statistik på hvor mange der har Quicktime?

Godt nok irriterenede med så lidt ensretning og mangel på standarter på dette område.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. juli 2007 - 11:11 #8
screem_brille: Det har du ret i. De fleste kommer dog i dag med software til DVD afspilning, og dermed codecs. VMW formatet var en anden mulighed. AVI fylder voldsomt, men er også en mulighed.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2007 - 11:12 #9
Og med en VLC player slipper man for at installerer adskillige dekodere og codecs, da det faktisk har det hele installeret i programmet. Det er det, der gør, at afspilleren i mine øjne er det rigtige valg af en allround-afspiller.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
06. juli 2007 - 11:13 #10
Du skal have det liggende på Nettet? Det kunne du jo have sagt med det samme. Så skal det konverteres, muligvis som SB foreslår.
Avatar billede screem_brille Novice
06. juli 2007 - 11:22 #11
quicktime holder jeg mig fra, også realmedia, deres afspillere er rene reklamesøjler.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
06. juli 2007 - 11:51 #12
Nå jeg er i gang med at konvertere med Windows Media Encoder til WMV.
Ser ud til at virke men afspiller man filerne med en lidt ældre version af Windows Media player er farverne helt forkerte! Hvorfår skal det være så besværligt!
Men folk må så bare være up-to-date og have den nyeste version kan man sige.
Avatar billede thov Forsker
06. juli 2007 - 11:51 #13
Video på nettet ? Så må det bedste da være at konvertere til SWF (flash) http://www.swf-kit.com/videoconverter.html?gr=vconvm2f&gclid=COm78cXNko0CFQaUXgodSVoadg
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. juli 2007 - 12:03 #14
Hvis du laver det rigtigt på hjemmesiden, burde folk få en besked om at de skal opdatere afspilleren.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 19:18 #15
Lidt respons?
Avatar billede steinholtz Nybegynder
22. august 2007 - 21:58 #16
Jeg lagde dem ud som flv med en player til at streame, plus en wmv fil i høj kvalitet til at downloade.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 02:25 #17
Ok. Skal vi lukke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. september 2007 - 12:04 #18
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:47 #19
Spørgsmålet er ikke lukket! Hvem skal have point?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:54 #20
Respons!
Avatar billede steinholtz Nybegynder
11. november 2007 - 15:26 #21
En eller anden tilfældig der vil have points, kom med svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 16:39 #22
Lad os dele. SB er her ikke mere, så ham venter vi ikke på ;-)