Avatar billede sijmonj Nybegynder
18. juli 2007 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indstallation af Mandrake

Hej jeg vil gerne have indstalleret Mandrake uden at indstallere fra en CD.. for det kan jeg ikke få til at virke.. har lavet en DVD med en ISO fil af Mandrake men når jeg sætter cd'en i så sker der ikke noget og har sat bios til at boote fra CD drev.. men jeg tænkte på om man ikke kunne gøre så jeg smed ISO filen over på mit E Drev og så får computeren til at boote på E og ikke C .. hvis man kan.. hvordan stiller jeg min PC til at boote fra E.. ?
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 20:48 #1
den iso fil, har du bare brændt den så den ligger på skiven, eller er den brændt som image ? (hvis der bare ligger en ISO fil på skiven, så er det derfor det ikke virker)
Avatar billede sijmonj Nybegynder
18. juli 2007 - 20:56 #2
bare en ISO fil kan ikke finde ud af at lave det der Image ting.. men hva med det med at lave om på computerens boot standard?
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 21:21 #3
det hjælper ikke at ændre boot rækkefølgen før din install skive er lavet korrekt.

hvad bruger du til at brænde med ?
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 22:13 #4
Du kan bruge ImgBurn (http://imgburn.com/) den kan brænde stor set alle typer image filer til CD/DVD
Ang. boote fra E: ville det stadig ikke hjælpe da iso filen "bare" er en flad fil..
Avatar billede sijmonj Nybegynder
18. oktober 2007 - 19:44 #5
Lukket