Avatar billede mejeristen Praktikant
25. juli 2007 - 19:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afstemning med 30. billeder skal stemme på det bedste.

Hej

Jeg skal have lavet en afstemning på en HTML side hvor jeg har ca. 30. billeder og man skal så kan stemme på det billede man syntes er bedst.Jeg har kigget hos quick poll og i spørgmålende herinde men kunne ikke se andet en de kasser til aftemning.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en afstemning henne der matcher det og om det er svært.

Jeg bruger dreamweaver.

På forhånd tak.

Mejeristen
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2007 - 19:27 #1
Jeg tror ikke, du finder en afstemning der let kan integreres med dine billeder.

Optimalt burde du nok lave det selv, men det kræver kendskab til f.eks. Access og APS eller PHP.
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2007 - 19:34 #2
*ASP
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. juli 2007 - 19:53 #3
Okay, men min makker lavede det sidste år og jeg mener det var quick poll hvor han fik det lavet. Men så må jeg jo vente til han kommer fra ferie igen for så stiv er jeg heller ikke i det.
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2007 - 20:05 #4
Ok. Men dine billeder har du bare sat ind manuelt i ren HTML?
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. juli 2007 - 20:09 #5
Ja de ligger inde på en html side som små billeder med lidt tekst og så klikker man for at få vist det i stort. Jeg aner ikke hvordan han fik lavet den afstemning han sagde bare det ikke var så galt og at jeg kunne læse mig frem:-) hmm.. det er så nemt for dem som kan;-)
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2007 - 20:18 #6
Har du microsoft access?
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. juli 2007 - 20:20 #7
?? er faktisk ikke klar over hvad det er.
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2007 - 20:24 #8
Ok. :) Overvejede at prøve at guide dig igennem det, men det dropper vi bare så. :P

MS Access er et databaseprogram (og en del af officepakken). Du kan i Access oprette en database, som du kan placere på din server. Dernæst kan du med sprog såsom ASP/PHP/JSP gemme og læse fra databasen. Når du benytter en gratis service hos f.eks. Quickpoll fungerer det jo på samme måde - men det gemmes bare i deres database!
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. juli 2007 - 20:48 #9
Okay,det vidste jeg ikke. Nej jeg er ikke så stiv i det endnu så det bliver nok lidt for stor en mundfuld:-)

Men tak for svarene, jeg må se hvad jeg kan finde ud af.
Avatar billede w13 Novice
25. juli 2007 - 20:52 #10
Du kan jo vente lidt og se, om andre kender den der gratis service, han benyttede, og ellers så må du bare lukke ved at ta' pointene selv.
Avatar billede nynubii Nybegynder
27. juli 2007 - 11:40 #11
Avatar billede nynubii Nybegynder
27. juli 2007 - 11:44 #12
Ups. Stavefejl for mange ss'er
http://www.databassen.dk:8085/galleri/galleri
Avatar billede mejeristen Praktikant
09. august 2007 - 08:52 #13
Hej nynubii

Jeg havde ikke set du havde skrevet her.. men mange tak for indlægget jeg har kigget lidt på det. Jeg har dog fået det lavet på en anden måde.
Avatar billede mejeristen Praktikant
09. august 2007 - 08:52 #14
Lukker nu:-)