Avatar billede mo- Novice
27. juli 2007 - 09:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Error 1606 ved download af JAVA

Hej Eksperter,

Nu har jeg forsøgt igen og igen - først at opdatere JAVA - dernæst at downloade JAVA, men de samme sker hver gang - det mislykkes!  Jeg får følgende besked:

”Error 1606.  Could not access network location http://javadl.sun.com/webapps/download/GetFile/1.6.0_02-b06/windows-j586/ja160000.cab.”

Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak fra
Mie
Avatar billede jtofte Nybegynder
27. juli 2007 - 09:36 #1
Hej

Der er et eller anden der blokerer på din computer.

prøv at gå ind på http://java.com/en/download/manual.jsp

og så download offline under windows
Avatar billede mo- Novice
27. juli 2007 - 09:47 #2
Det har jeg prøvet - men prøvede nu igen.
- Og ligeledes dette har jeg prøvet flere gange, at ved kontrollen om det var den rigtige installation, kommer teksten:

"Oops! You don't have the recommended Java installed.
Your Java version is Version 5.0 Update 11. Please click the button below to get the recommended Java for your computer."

Jeg klikker så på download og det går fint, indtil updates ... og igen kommer fejlen:

”Error 1606.  Could not access network location http://javadl.sun.com/webapps/download/GetFile/1.6.0_02-b06/windows-j586/ja160000.cab.”
Avatar billede jtofte Nybegynder
27. juli 2007 - 09:53 #3
du er ikke sikker på du tager offline, for den burde ikke skulle have kontakt til internettet efter man har hentet filen.

ellers har jeg ikke lige nogen ide til hvad der kan være i vejen.
Avatar billede mo- Novice
27. juli 2007 - 09:56 #4
Okay - men tak for forsøget.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2007 - 10:24 #5
Hvad klikker du på inde på denne side? http://java.com/en/download/manual.jsp
Avatar billede mo- Novice
27. juli 2007 - 11:01 #6
Jeg klikker her:
Windows XP/Vista/2000/2003 Online * filesize: ~7.1MB
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2007 - 12:55 #7
Yes, det er her her problemet ligger.
Du skal klikke her:
Windows XP/Vista/2000/2003 Offline * filesize: 13.90 MB

Så Downloader du instalationsfilen, og installerer offline ved at klikke på filen efter du har downloadet den.

Så kører det som smurt i olie.  :-)
Avatar billede mo- Novice
27. juli 2007 - 13:26 #8
"Verified Java Version
Congratulations!
You have the recommended Java installed (Version 6 Update 2).

... var beskeden nu.

Tusinde tak, vejmand - og du må lægge et svar.

De bedste hilsener - og god weekend - fra
Mie
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2007 - 13:33 #9
Velbekomme, også god weekend herfra.  :-)