Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2007 - 16:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

langsom opstart sort skærm

hej ...

jeg har problemer med laaaang opstartstid. efter den har vist bios info, kommer der en sort skærm hvor curseren står og blinker i øverste venstre hjørne. så går der ca 60 sec inden den så indlæser win.
hvorfor kommer den "sorte skærm " ???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. juli 2007 - 16:20 #1
Har du "pillet" i BIOS for nylig?

Det kan skyldes en halv dårlig boot sektor på harddisken, som muligvis er ved at stå helt af. Jeg anbefaler du får foretaget backup af dine ting snarrest.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. juli 2007 - 06:19 #2
Hvis du kan starte op i fejlsikret så gå ind og lav en systemgendannelse til før fejlen opstod.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2007 - 15:43 #3
øh.... den har gjort det i flere år :-)  så tror også det ligger i BIOS.... men hvor ??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. juli 2007 - 23:13 #4
Flere år?

Lyder som en maskine af ældre dato... måske kan du ikke forvente mere!

Prøv at komme med oplysninger om Windows version, samt oplysninger om hardware i maskinen... Oplysninger om Windows, CPU og antallet af RAM, samt hvilken harddisk er vigtigst.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. juli 2007 - 06:24 #5
Du bør lave en chkdsk /r/f gå i denne komputer, højre klik på dit C: drev hvis det er der windows befinder sig, vælg egenskaber,derefter funktioner,undersøg nu, flueben i de to felter tryk på start ja til næste og ok, så skal der genstartes og intet må røres så længe af chkdsk kører. husk mellemrum chkdsk()/
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2014 - 18:00 #6
lukket