Avatar billede pjatmail Mester
16. august 2007 - 20:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

kan modtage nyhedsbrev men ikke mail fra samme domænenavn

Problemet består i at jeg kan modtage nyhedsbreve, men hvis én fra domænets kontor skriver og sender mig en mail - får de den retur.... og jo, vi har tjekket at de skriver min mail adresse korrekt.
De mener det er min firewall der er for god!!!!!
De mener problemet skyldes de sender en pdf - fil!!!!
Men hvad tror I?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2007 - 20:09 #1
Hvad får de af fejlmeddelser?
Avatar billede pjatmail Mester
16. august 2007 - 20:14 #2
Der må jeg være dig svar skyldig.
Det eneste jeg er blevet oplyst er at de får mailen retur når de sender til mig. Derudover fortalte hun at der var flere andre der havde samme problem og at problemet var hos mig og ikke hos dem.
Jeg har lige sendt en pdf fil til mig selv fra en anden mail adr. uden problemer!
Avatar billede be_nice Juniormester
16. august 2007 - 20:23 #3
Hej pjatmail,

Umiddelbart virker det selvmodsigende at de påstår problemet er hos dig, når de samtidig erkender at andre også har problemer!

Men nu er det jo ikke altid at systemerne opfører sige så normalt som vi ønsker :o)

Et spørgsmål presser sig dog på i den forbindelse - har du installeret nogen form for SPAM filter (lokalt, ekstern SPAM filtrering, eller måske tilmeldt dig din Internet udbyders SPAM filter)?

Hvis du har et SPAM filter løsning, kunne du forsøge at godkende domænets adresse (@xx.xx).

Der kan i nogle typer SPAM filter også være indbygget sikkerhed for forskellige vedhæftede filer - jeg har selv haft fornøjelsen da jeg installerede Norman Online Protection, der var lige "grov" nok til at sortere mail med vedhæftede filer fra.

Håber at dette kan bringe dig på sporet af en løsning.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede pjatmail Mester
16. august 2007 - 20:26 #4
Hej Be_Nice
Jeg har ingen spamfilter hos mig selv, om min internet udbyder har ved jeg ikke - men jeg har ikke aktivt tilsluttet mig noget. Ville det evt. kunne være der hvor jeg har min egen hjemmeside og mail liggende?
Avatar billede be_nice Juniormester
16. august 2007 - 20:40 #5
Hej igen,

Mange udbydere af webservere har SPAM filter aktiveret.

Hvilken udbyder benytter du til hjemmeside/mail?

Du kan evt. søge på deres hjemmeside for flere info - hvis du også har adgang til web-mail, er det hos nogle udbydere muligt at indstille SPAM filter direkte der.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede pjatmail Mester
16. august 2007 - 20:52 #6
De hedder web10 (talck active) Jeg har set lidt derinde men syntes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om indstillinger af spamfilter, altså andet end at slå nogle forudbestemte domæner fra eller til!
Og umiddelbart ser det ikke ud til at jeg selv kan tilføje og godkende egen domæne ønsker i den forbindelse
Avatar billede be_nice Juniormester
16. august 2007 - 21:34 #7
Hej igen,

Check lige dette link til faq om spamfiler på din udbyders hjemmeside: http://www.web10.dk/help/faq/mail_spam

Håber at dette hjælper dig videre.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede pjatmail Mester
16. august 2007 - 21:37 #8
Det hjalp desværre ikke. Jeg fandt ud af at det spamfilter der var tilknyttet den mail jeg bruger, faktisk har været slået fra.
Jeg har nu sendt en besked til web10 måske kan de hjælpe mig et skridt nærmere end opklaring!
Avatar billede be_nice Juniormester
16. august 2007 - 21:46 #9
Hej igen,

OK - de burde vel også være eksperterne på denne opgave.

Lad os høre hvordan det falder ud.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
16. august 2007 - 22:51 #10
hmmm, der er også en anden mulighed, måske mailen er for stor.
de fleste mailservere har en maxstørrelse på hvor stor en email må være, hvis den overskrides afvises mailen bare.

nogle af de mails der florerer på mit arbejde indeholder pdf file på 50-70 MB.
det er ikke noget problem på arbejde da vores mailserver tillader 150 MB store mails, men problemet kommer så hvis folk prøver at vidresende mailen til andre folk

tdc f.eks tillader kun mails på max 10 MB

du kan modtage nyhedsbrev = lille mail
du kan ikke modtage mail med pdf = måske mailen er for stor
Avatar billede pjatmail Mester
17. august 2007 - 07:04 #11
Tja... måske er mailen for stor - umiddelbart tror ikke den er, da det blot er 3 A4 ark med skrift. Men jeg forsøger at lokke det ud af dem.
Under alle omstændighedder vender jeg tilbage med løsningen - hvis jeg finder den :o)
Avatar billede pjatmail Mester
17. august 2007 - 16:50 #12
Jeg fik dem i dag til at sende mig en ny mail via deres "egen" mail adresse - den kom uden problemer. Men den oprindelige med en vedhæftet pdf-fil, som åbentbart sendes via et andet system og altså ikke deres "egen" mail, kom aldrig. De påstår stadigvæk at det er min firewall der er stillet til ikke at modtage pdf - filer. Det er formentligt noget vrøvl, så jeg hælder nu mest til den teori at det er deres eget system der ikke kan håndtere problemet. Under alle omstændighedder fandt jeg ud af at personen jeg har talt med ved endnu mindre end jeg selv når det gælder mail, Så hvis ikke der er nogen der lige ved hvad problemet skyldes tror jeg bare jeg afslutter og må leve med at de fremover må sende med post danmark, hvis de vil sende mig noget :o)
Avatar billede be_nice Juniormester
17. august 2007 - 17:01 #13
Hej igen,

Ja, sikke noget vrøvl at det skulle være din firewall - hvis dette var tilfældet kunne du ikke modtage denne type filer fra samtlige afsendere!

Jeg ville nok vælge at sende en skriftlig forespørsel til dem, hvor du beder dem komme med en løsning på problemet - og her kan du jo lade skinne igennem at du ikke er tilfreds med deres tidligere "forsøg" på at sende problemet tilbage til dig.

Og helt ærligt, hvis min udbyder ikke kan finde ud af det - så er et skifte vist tiltrængt - der er jo nok af udbydere i dag.

Så hvis ikke de leverer varen ..... så er døren der.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede pjatmail Mester
17. august 2007 - 18:47 #14
Måske har jeg ikke udtrykt mig klart, men det er ikke min udbyder fra web10 der er problemet (tror jeg) men derimod den personale forening jeg forsøger at få pdf-filer fra. Det er også dem jeg har talt med i tlf!
Jeg kan prøve at ridse det op som jeg har forstået deres system er strikket sammen:
De har et domæne, og naturligvis deres tilhørende mail, hvorfra jeg kan modtage manuelt skrevne mail!
Derudover har de tilsyneladende et eller andet booking system (til f.eks leje af sommerhus)Når jeg derigennem bestiller noget sender de (måske systemet) en bekræftelse til mig - det er denne bekræftelse jeg ikke får.
Men jeg kan godt se, når jeg ikke kender navn eller lignende på dette system - er det også svært at få hjælp til en løsning...
Avatar billede be_nice Juniormester
18. august 2007 - 08:17 #15
Hej igen,

Hvis de mail personaleforeningen sender ud kun går forkert til dig, så er der 2 muligheder for fejl - hos dig eller hos din udbyder.

Og som jeg tidligere har henvist til, så er SPAM filtre oftest årsagen til at mail ikke når frem!

For at du kan komme videre med problemet, må du have afklaret hvilken fejlmeddelelse afsenderen får tilbage, når deres mail ikke kommer frem til dig.

Har du problemer med at modtage mail hjemme hos dig selv privat, eller er det din mail på firmanetværk?

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede pjatmail Mester
18. august 2007 - 18:14 #16
Jeg kan vist ikke komme videre med dette, i og med de fortæller der kun står "fejl" - Så skal jeg være heldig at ringe derind og få fat i en anden der kan finde ud af at videre sende fejl meddelelsen til mig via deres "manuelle" mail system.
Der er kun tale om hjemme pc - intet firmanetværk.
Avatar billede be_nice Juniormester
01. september 2007 - 21:29 #17
Hej igen,

Er spørgsmålet løst - eller har du brug for mere hjælp?

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede pjatmail Mester
02. september 2007 - 11:13 #18
Hej
Spørgsmålet er ikke løst endnu - men det er nok mest fordi jeg ikke selv har taget kontakt til en anden medarbejder det pågældende sted for at få deres fejlmeddelelse tilsendt og dermed få den med ind i spørgsmålet her. Hende jeg hidtil har talt med tror jeg ganske enkelt ikke er istand til at kopiere meddelelsen og sende den til mig.
Hvis du/I smider svar uddeler jeg pointene når jeg enten giver op eller finder ud af mere.
Avatar billede be_nice Juniormester
02. september 2007 - 21:30 #19
Hej,

OK - håber at du får løst opgaven.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede pjatmail Mester
10. september 2007 - 18:17 #20
Så lukker jeg spørgsmålet - uden at have fundet et endegyldigt svar, jeg er dog overbevist om at problemet ikke ligger hos mig. Tak for hjælpen.
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:14 #21
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.